דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מתרגלים חשיבה חדשנית בניו-יורק

סטודנטים בתכנית התואר השני בעיצוב חדשנות ויזמות השתתפו בסדנאות מרתקות בנושאים של design thinking ב-School Of Visual Art וב- Pratt Institute והתארחו באינקובטור של אוניברסיטת קולומביה ו - New Jersey Institute of Technology

חשיפה למרצים מרתקים, סדנאות בנושאים של חדשנות, יזמות חברתית, אתיקה וקיימות, מפגשים עם סטודנטים מכל העולם - היו רק חלק מהחוויות הרבות שליוו את הסטודנטים בתכנית התואר השני לעיצוב חדשנות ויזמות של המסלול האקדמי המכללה למינהל, שהשתתפו בנסיעה לימודית לניו-יורק.

התואר השני ביזמות וחדשנות של המכללה למינהל הוא תואר אינטגרטיבי, המקיף כמה תחומים – מינהל עסקים, טכנולוגיה, עיצוב וחברה, והוא כולל סדנת התנסות בחו"ל. הנסיעה האחרונה, כאמור, היתה לניו-יורק, וכללה שתי סדנאות עיקריות, סיורים והרצאות באינקובטורים של אוניברסיטת קולומביה ושל ה- Institute of Technology שבניו-ג'רזי, והשתתפות בסימפוזיון בנושא אתיקה וקיימות ב-Institute of Technology בהנחיית פרופ' מורי כהן.

מאיה קלדרון, אדריכלית וראש התכנית לשעבר, מספרת כי סדנה אחת היתה בנושא Design Thinking אותה העביר ג'ונתן ג'טר שמלמד את התחום במוסדות שונים ומייעץ בין היתר לגוגל ופייזר. "בסדנה הזו, שהיתה ב- School Of Visual Art, ג'ונתן דיבר על דרכים לפתור בעיות מורכבות באמצעות חשיבה יצירתית, על החיבור בין העולם העסקי לעיצוב, על החיבור בין אסטרטגיה לעיצוב, כיצד ממציאים מוצרים חדשים, חוויות חדשות, ואיך לייצר מנועי חדשנות בארגונים".

דלית צרויה-פורת, סטודנטית בתכנית, מספרת כי הסדנה עם גטר היתה מלמדת, חווייתית ומעשית. "הסדנה היתה מאוד אינטראקטיבית. ניתנה לנו הזדמנות להתנסות בכלים שקיבלנו במהלכה - באופן אישי ובקבוצות. בנוסף, במהלכה הצגנו בפני ג'ונתן גטר מיזמים שלנו, קיבלנו פידבק, שיפרנו והצגנו שוב".

"הזדמנות לפתוח את הראש"

הסטודנטים בתכנית השתתפו בנוסף בסדנה ב- Pratt Institute עם סטודנטים בתכנית Creative Enterprise Leadership, שעסקה בחיבור שבין עיצוב ומנהיגות חברתית. "במפגשים האלו דיברנו על האופנים בהם מחוללים באמצעות עיצוב שינוי רוחבי, איך מייצרים עיצוב שמשפיע על הסביבה כולה, על החברה, ואיך מכניסים ערכי קיימות לתוך סביבה אורבנית ועסקית באמצעות עיצוב", מסבירה קלדרון.

"המפגשים במהלך הנסיעה עם סטארטאפיסטים ויזמים והחשיפה לסיפורים שלהם היה מרתק", אומרת צרויה-פורת. "ההתנסות כולה נתנה לנו הזדמנות להיחשף לתכנים מעשירים, להתנתק מהיום יום, לפתוח את הראש", היא מסכמת.

לחזרה לעמוד לימודי חדשנות >