דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

משפרים את העולם: המיזמים שפותחו במסגרת האקסלרטור ליזמות

מיזם המבקש לייעל את תהליך ההאבקה באמצעות דבורים, מערכת מבוססת בינה מלאכותית שנועדה לסייע להלומי קרב למצות את זכויותיהם - אלו רק חלק מהמיזמים שהוצגו בהאב החדשנות של קבוצת הראל באירוע חגיגי שהתקיים לאחרונה

7 מיזמים חדשניים של סטודנטים וסטודנטיות בתוכנית תואר שני בעיצוב חדשנות ויזמות של בית הספר לעיצוב וחדשנות, הוצגו לאחרונה באירוע חגיגי בהאב החדשנות של קבוצת הראל. האירוע היה נקודת השיא של אקלסרטור ליזמות בו משתתפים הסטודנטים והסטודנטיות בתוכנית.

במסגרת אירוע הסיום של האקסלרטור זכתה בפרס המיזם המצטיין קבוצה שפיתחה פתרון טכנולוגי המבוסס על טכנולוגיית IoT המנטר ומבקר את תהליכי האבקה שמבצעות דבורים. הניטור הזה יכול לסייע בהתמודדות מהירה עם תקלות ובכך להגדיל את התפוקה החקלאית, ולתרום בסופו של דבר להתמודדות עם הירידה העולמית בתנובת ירקות הנגרמת כתוצאה מההתחממות הגלובלית.

ד"ר גוין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות, מציין כי במקום השני זכה מיזם שמציע עזרה להלומי קרב. "הקבוצה פיתחה מיזם מבוסס בינה מלאכותית, המסייע להלומי קרב להתמודד עם הביורוקרטיה בתהליך של מיצוי זכויות. העבודה על המיזם החלה עוד לפני ה-7 באוקטובר, אבל כעת חשיבותו גוברת".

קבוצה נוספת שהציגה באירוע פיתחה מערכת שמטרתה להתריע על אירועי לב המתרחשים בחדר האמבטיה. חדר השירותים נחשב לחדר השני הכי מסוכן בבית. כ-30 אחוזים מהאירועים הלבביים מחוץ לבתי החולים מתרחשים בחדר המקלחת והשירותים. בעולם בו בעיות לב הן גורם התמותה מספר אחת בארה"ב ובאירופה, 1 מתוך 10 אירועים לבבים המתרחש בחדר זה - נגמר במוות. המיזם עושה שימוש בסנסורים וטכנולוגית RF אשר מהווה מעין מכ"ם שסוקר את החדר ויודע לזהות נפילות, למדוד דופק וקצב נשימות, ולהתריע על אירועים אלו לבני הבית ואף לכוחות ההצלה.

קבוצה נוספת שהציגה באירוע, של אנשי ויוצאי שירות הביטחון, פיתחה טכנולוגיה המיועדת לשימוש בבתי חולים שמטרתה לתעדף טיפולים עבור צוות האחים והאחיות לפי הצפצופים של מכשירים רפואיים. "מדובר במיזם טכנולוגי מהפכני שעשוי לשנות את הטיפול בחולים מורכבים", מציין ד"ר סאס.

המיזמים הוצגו בפני צוות שופטים מהתעשייה שכלל אנשי עסקים, משקיעים ויזמים מובילים: רינת גיא, CIO בעיריית תל אביב יפו; אוהד שקד, מייסד שותף ומנכ"ל של ThinkUp; מאור דוידוביץ', מייסד שותף ומנכ"ל Adnimation ובני אייל, יו"ר קבוצת Ayal.

ד"ר סאס מציין כי חלק מהמיזמים שהוצגו באירוע, ימשיכו לתהליכי פיתוח באקסלרטורים נוספים, ולתהליכי גיוס הון.

תוכנית התואר השני בעיצוב חדשנות ויזמות מתמקדת בהצמחת אנשים יצירתיים, גמישים, חדשניים וביקורתיים, והיא התוכנית היחידה בישראל במתכונת רב תחומית טכנולוגית-עסקית-חברתית, ובהיותה כזו היא כוללת פן מעשי לצד הפן האקדמי. העבודה באקסלרטור נעשית בקבוצות רב-תחומיות, במסגרתן במשך סמסטר שלם, הסטודנטיות והסטודנטים צריכים לאתר בעיה, לתכנן עבורה מענה, תוך שהם מציגים פתרון בעל היתכנות טכנולוגית-עסקית. במסגרת האקסלרטור מקבלים הסטודנטים והסטודנטיות כלים שונים המסייעים להם בהכנת מצגת, תוכנית עסקית, הובלת תהליכי חשיבה מפרים ועוד. המודל של האקסלרטור משלב ליווי של מנטורים, והשנה השתתפו באקסלרטור כמנטורים אסתר אש סמנכ"ל חברת הביטוח ICIC, טל פרידמן, יועץ אסטרטגי לחברת Thirty Five Strategy LTD, דודי פרידמן, מנכ"ל דור כימיקלים, אייל שביט, סמנכ"ל הכספים ביקב כרמל וגמי גרגו, מנהל השירות תמיכה ואינטגרציה בבזק בינלאומי.

המנטורית אסתר אש שליוותה את הצוותים לאורך כל הסמסטר סיכמה את התהליך ואמרה: "זה תהליך משנה חיים ומשמעותי, ואנחנו נראה כאן השקעות בקרוב". ד"ר סאס סיכם: "השנה, על אף התקופה הקשה שעובר המשק הישראלי כולו, הוכיחו הסטודנטים והסטודנטיות שלנו כי רוח היזמות הישראלית ממשיכה לפעום והציגו מיזמים מרתקים".


ד"ר גוין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות