דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

לומדים חדשנות

מהפינים והאסטונים

סטודנטים מתכנית התואר השני בעיצוב חדשנות ויזמות יצאו לסיור לימודי באקו סיסטמם החדשני של הלסינקי בירת פינלנד ובטאלין בירת אסטוניה

קבוצה של כ-20 סטודנטים מתכנית התואר השני בעיצוב חדשנות ויזמות של בית הספר לעיצוב וחדשנות חזרה באחרונה מסיור לימודי שנערך בפינלנד ובאסטוניה.

הסיור הוא חלק אינטגרלי מתכנית הלימודים, כאשר בכל שנה נבחר יעד אחר. בשנים קודמות נערכו סיורים בברלין, בברצלונה ובניו-יורק. ד"ר גווין סאס, דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות, מציין כי השנה נבחרו היעדים הלסינקי, בירת פינלנד וטאלין, בירת אסטוניה, מכיוון ששתיהן ערים הנתפסות כזירות של עשייה חדשנית משמעותית. פינלנד עם ישראל בעשר המדינוטת החדשניות בעולם.

הסיור הוא חלק מתכנית לימודים המעניקה לסטודנטים לצד כלים לפיתוח יזמות והכשרתם כמנהלי חדשנות גם הזדמנויות להיחשף לעשייה חדשנית ויזמית בישראל ובעולם. בסיורים קודמים נוצרו קשרים שאיפשרו לחלק מהבוגרים לקדם מיזמים שונים בזירה הבינלאומית, ואף לקבל מענקי פיתוח.

הסיור, שנמשך שבוע, כלל הרצאות ומפגשים רבים. כך, ביקרו הסטודנטים בבית הספר לעיצוב של אוניברסיטת אלטו והשתתפו בסדנה אותה הוביל אחד ממרצי האוניברסיטה. בהמשך ביקרו הסטודנטים בשני מרכזי חדשנות המנוהלים על ידי הסטודנטים, וב"מפעל עיצוב" של האוניברסיטה בעל תכנון ייחודי המיועד לעידוד חשיבה יזמית וחדשנית.

לצד הסיורים באוניברסיטה, שכללו כולם הרצאות ומפגשים עם אנשי סגל וסטודנטים, סיירה הקבוצה במרכזי חדשנות הממוקמים בעיר עצמה ופגשה בהם יזמים וחברות בתחילת דרכן. כמו כן ביקרו הסטודנטים ב-HBH (Helsinki Business Hub), מרכז החדשנות של ממשלת פינלנד, במוזיאון העיצוב של העיר, בחברת המשחקים SUPERCELL, מפתחת המשחק CLASH ROYAL, ובמתחם MARIA01 ששימש בעבר כבית חולים וכיום זה מרכז יזמות ואקסלרטור הגדול ביותר באזור הנורדי. במרכז זה אף התקיים פאנל עם מספר יזמים, בהשתתפות דיקאן בית הספר. הסיור כלל גם הרצאה של שגרירת ישראל בפינלנד, חגית בן יעקב, שדיברה על הקשר בין המדינות, והרצאה של מארגני SLASH, פסטיבל החדשנות הגדול בעולם הנערך מדי שנה בעיר המושך אלפי מבקרים מכל העולם.

בהמשך, נסעו הסטודנטים לטאלין בירת אסטוניה, המהווה זירת חדשנות מתפתחת, בה התארחו במתחם עיצוב וחדשנות ונפגשו עם יזמים מקומיים.

"המטרה של המעבדה בחו"ל שאנחנו עורכים מדי שנה היא לאפשר לסטודנטים שלנו להכיר את האקו- סיסטמם הבינלאומי", אומר ד"ר סאס, "ללמוד איך יזמים וחברות מצליחות יוצרים ערך וחדשנות, ללמוד ממיזמים וחברות שהתפתחו ושנכשלו במדינות אחרות, ולסייע לסטודנטים שלנו ביצירת קשרים שיכולים להוביל לשיתופי פעולה עתידיים, כמו כן, לחשוף אותם לתרבות שונה מישראל".