דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

סטודנטים מבית הספר לעיצוב עיצבו אולפנים לערוץ הוידאו של ynet

הפרויקט היישומי, המתקיים במסגרת ההתמחות הייחודית בעיצוב לשידור, מאפשר לסטודנטים לרכוש ניסיון חשוב בעולם האמיתי ולסיים את לימודיהם עם תואר לצד התמחות בשטח

מה קורה כאשר סטודנטים לעיצוב פנים מגיעים לאולפניynet על מנת לשתף פעולה? נולדים עיצובים מקוריים, פורצי דרך בתחומם. אם היה נדמה שסטודנטים שלומדים עיצוב פנים מתמחים בעיצוב דירות או בניינים, כעת נמתחת היריעה לתחומי עיסוק ועניין נוספים אשר בהם נוגע תחום העיצוב.

עיצוב האולפן של ynet הוא חלק מהמגמה של אקדמיה שמובילה פרקטיקה, אשר מוביל בית הספר לעיצוב וחדשנות של המסלול האקדמי המכללה למינהל. כרמלה יעקובי-וולק, הדיקאנית לשעבר מסבירה: "בתוך מטריית תחום עיצוב הפנים ישנו תחום חדש ששמו: עיצוב לשידור - Broadcast Design. אנחנו היחידים בארץ שמציעים ללמוד את התחום כהתמחות ומפתחים אותו משלב העיצוב הגרפי (עיצוב עטיפה), דרך עיצוב הקונספט, חללים ומיתוג ובכך פותחים אפשרויות תעסוקה נוספות למעצבי הפנים.

  • תואר ראשון בעיצוב פנים | המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • תואר ראשון בעיצוב פנים | המסלול האקדמי המכללה למינהל

מדובר בארט דיירקטורינג סט דיזיין - תחום מאוד מתפתח שעוסק בעטיפת ערוצים אשר יוצרת זהות לתוכנית המשודרת. בעבר זה היה תחום שלמדו אותו דרך הפרקטיקה. היום זו התמחות לכל דבר. המטרה היא ליצור תקשורת חזותית במרחב – מעיצוב האולפן ועד הלוגו והעטיפה של הערוץ. בעולם קיים התחום משנות השישים ובארץ עוסקים בעיצוב סטים של פרסומות משנות התשעים. היום כולם מבינים שהמעצב נמצא גם בצוות ההיגוי, גם חלק מהפורמטים, מיצירת לוק אנד פיל. האסטרטגיה העיצובית חשובה בדיוק כמו התוכן".

"בתוך מטריית תחום עיצוב הפנים ישנו תחום חדש ששמו: עיצוב לשידור - Broadcast Design. אנחנו היחידים בארץ שמציעים ללמוד את התחום כהתמחות ומפתחים אותו משלב העיצוב הגרפי (עיצוב עטיפה), דרך עיצוב הקונספט, חללים ומיתוג ובכך פותחים אפשרויות תעסוקה נוספות למעצבי הפנים"
כרמלה יעקוב-וולק, דיקאנית בית הספר לעיצוב לשעבר

בית הספר לעיצוב - כמשרד לתכנון ועיצוב לכל דבר

במסגרת הפרויקט של המכללה למנהל ו- ynet התחלקו הסטודנטים לשתי קבוצות. בראש שתי הקבוצות עמדו הסטודנטיות הילה דדון, ליהי סטרוגו ועדי זקן שתפקדו כראשי צוות. כל קבוצה תכננה, עיצבה ולבסוף הקימה בפועל סט לתוכנית אירוח. עד כה עלתה לשידור סדרת האוכל "שולחן משפחתי" שמטרתה להחזיר את ארוחת הערב לשולחן המשפחתי ובקרוב תעלה TMI תכנית אירוח שתעסוק בסקס ויחסים.
"הפרויקט מדגים את פועלה של "קליניקת המעצבים" מיסודה של בית הספר לעיצוב הפועלת כמשרד לתכנון ועיצוב לכל דבר", אומרת יעקובי-וולק. "הקליניקה יוזמת שת"פ עם חברות מהתעשייה ומאפשרת לסטודנטים להתנסות בפרויקטים אמיתיים, מעשירי רזומה, משלב הקונספט עד לשלב הביצוע בפועל. היום כשלומדים עיצוב פנים לא לומדים רק את עיצוב החלל האדריכלי – אלא מתייחסים לעיצוב כדיסיפלינה לייצג נושאים ותחומים משיקים".

  • תואר ראשון בעיצוב פנים | המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • תואר ראשון בעיצוב פנים | המסלול האקדמי המכללה למינהל

הסטודנטים יוצאים לעולם האמיתי - עם ניסיון מקצועי משמעותי

עיצוב אולפני התוכניות של ynet מדגים הלכה למעשה את הרעיון שמוביל את בית הספר לעיצוב פנים - מתן התנסויות בתוך ולצד תוכנית הלימודים, כחלק בלתי נפרד ממנה. ההתנסות ב ynet איפשרה לסטודנטים ליישם ידע שנרכש בתוך תכנית הלימודים בפרויקט המיישם את הפרקטיקה של התחום. התוצאה היא שהסטודנטים יוצאים מהאקדמיה עם ניסיון מקצועי עשיר ביותר.כרמלה יעקובי-וולק מסבירה ומדגימה: "ככלל, אני חושבת שהאקדמיה צריכה להיות יותר אחראית מבחינת התכנים שנלמדים במסגרת התארים ולהעניק לסטודנטים תכנית עשירה בהתנסות מקצועית ברמה הגבוהה ביותר – ועם סיום לימודיהם, יהיו בכלי תואר ראשון ובעלי ניסיון מקצועי משמעותי, שנרכש במקומות אמיתיים ולא רק תיק עבודות שמבוסס על רעיונות בלבד".

למעבר לעמוד תואר ראשון בעיצוב פנים >>