דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

10 טיפים לעיצוב מחדש של הבית/ חדר השינה/ הסלון בתקציב נמוך

בוגרי החוג לעיצוב פנים של המכללה למינהל נותנים טיפים לעיצוב מחדש של הבית בתקציב נמוך

כולנו רוצים להתחדש ולהתרענן מדי פעם, כשאחת הדרכים לעשות זאת היא לשנות את סביבת המגורים. עיצוב מחדש של הבית, או רק חלקים ממנו, יכולים לספק את הצורך בהתחדשות, מבלי להחליף מקום מגורים, ולספק הרגשה של התחלה חדשה.

כדי לשנות את עיצוב הבית לא חייבים לשבור תכנית חיסכון או לקחת הלוואות מיותרות. אביתר רצבי, בעל סטודיו לעיצוב פנים Evia.interior.design, ואביגיל פרידמן, מעצבת פנים עצמאית, שניהם בוגרי התואר הראשון בעיצוב פנים של המכללה, נותנים טיפים לריענון מראה הבית בתקציב נמוך:

כשנכנסים לתהליך של שינויים בבית, חשוב קודם כל לשים דגש על הצרכים היומיומיים של מי שגרים בו, בן אם זה יחיד/ה, זוג או משפחה. למשל, כאשר חושבים על חדר הילדים, ניתן לייצר הפרדה בין אזור המשחקים ואזור השינה ולהעניק לשני האזורים מראה שונה, כך שאזור השינה יהיה רגוע יותר.

בית המתוכנן נכון, הוא בית פרקטי ופונקציונלי. היו קשובים לליבכם ואל תהססו לעשות שינויים תוך כדי תנועה בזמן השיפוץ. אם יש לכם ספקות לגבי נושא מסוים, הם כנראה יצוצו שוב בהמשך.

  1. מחוברים לקרקע: בחירה בפרקט SPC/ESPC (עמיד למים) לחלל הבית, יכולה לייצר פלאים במראה הבית במינימום מאמץ. ניתן להתקין פרקט זה על גבי הריצוף הקיים.
  2. ויהי אור: השקיעו בהחלפת גופי התאורה בבית ליצירת חמימות והרמוניה. בחירה נכונה של גופי תאורה יכולה לשנות את מראה הבית/החדר. ניתן למצוא גופי תאורה מינימליים ויפים במחירים נוחים.
  3. לפעמים מספיק רק צבע: שינוי צבע הקירות בכל הבית, או בחדרים מסוימים, יכול לשפר משמעותית את נראות הבית כולו - במהירות ויחסית ללא הוצאה משמעותית. צבע נותן המון אופי לבית, ומחבר אותו לדייריו - הבחירה של הצבעים מעידה פעמים רבות על אופיים של מי שגרים בו.
  4. היופי נמצא בפרטים הקטנים: קרניז חדש, הוספת צמחיה, החלפת הכריות בסלון, הוספת שטיחים ווילונות - כל אלו מוסיפים לבית טקסטורה נעימה, צבע, חום ורכות. מדובר בתוספות/שינויים משמעותיים שלא חייבים לעלות כסף רב. כמו כן ניתן להוסיף תמונות שגם הן אינן חייבות לעלות הרבה - בין אם מדובר במסגור של פוסטר שאוהבים, או קנבס ריק עליו מציירים יחד כל בני מהמשפחה, ואותו תולים אחר כך בסלון.
  5. לנצל את הלא מנוצל: רוב הבתים יוכלו להפיק תועלת מעוד מקומות איחסון. יצירת מקומות איחסון חדשים יכולה, אף היא, לשדרג את מראה הבית בהוצאה קטנה יחסית. חפשו את המקומות הלא מנוצלים בבית וחשבו איך תוכלו להפוך אותם לפינות איחסון - בין אם זו גומחה בקיר שבה ניתן לשים סלסלות קש אליהן ניתן לאסוף את הצעצועים של הילדים בסוף היום, או אם זו קופסה יפה שתמוקם ליד הדלת, או התקנה של מדף קטן - כמקום לאחסן את המפתחות, או דואר שטרם נפתח.