דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

כשעיצוב וטכנולוגיה נפגשים

מפגש מרתק תחת הכותרת "IOT מוטה עיצוב", שנערך בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל, הביא לידי ביטוי את האופנים השונים בהם עיצוב הפך לחלק בלתי נפרד מתהליך התכנון של מוצרים ושירותים

הקשר ההדוק בין התעשייה למסלול האקדמי המכללה למינהל בא לידי ביטוי באופנים מגוונים, וכולל גם מפגשים אליהם מוזמנים בכירים מהתעשייה, האקדמיה וסטודנטים העוסקים בנושאים הכי חמים ועדכניים.

במסגרת זו, אירח ביה"ס לעיצוב וחדשנות את פורום Wearable Valley למפגש שכלל סדרת הרצאות קצרות תחת הנושא "IOT מוטה עיצוב". קהילת Wearable Valley מייצרת הזדמנויות למפגשים ולדיונים עבור אנשים שעוסקים בתחומים של IOT ( (Internet Of Thingsוטכנולוגיה לבישה, וכיום היא מונה מעל 2,100 חברים.

המרצים באירוע בהם מעצבי מוצר מחברות שונות, מנהלי חברות סטארט אפ ואנשי אקדמיה - דיברו על הקשר המתהדק בין עיצוב לטכנולוגיה. בין הדוברים באירוע היו: ניב קלדרון, מנהל קהילת Wearable Valley; יריב שדה, מרצה בכיר בבית הספר לעיצוב וחדשנות של המכללה למינהל; חנוך רבינוביץ, ראש תכנית החדשנות בבית הספר לעיצוב וחדשנות; יעל אלקלעי IBM Innovation & Design Strategy Lead, Watson Health; המעצב אלי יעקובסון ועוד.

"מבחינתנו, לקיים דיון בבית הספר לעיצוב ולחדשנות של המכללה על האופנים בהם עיצוב משפיע על טכנולוגיה, והחיבור של זה לעולם העסקים – זה אידיאלי"
ניב קלדרון, מנהל קהילת Wearable Valley

יריב שדה מסביר כי למפגש זה, כמו למפגשים נוספים שמקיים בית הספר, יש מטרה כפולה – לחשוף אוכלוסיות רלוונטיות לעשייה העשירה שנעשית בבית הספר לעיצוב וחדשנות, ולחשוף את הסטודנטים לתעשייה ולעשייה שרלוונטית עבורם כעת ובעתיד. "במפגש זה דיברנו על היבטים שונים שהם חלק מתהליך שינוי מתמשך, במסגרתו מוצרים יותר ויותר מוכרים חוויות מבוססות עיצוב, ופחות ביצועים מבוססי טכנולוגיה", הוא אומר.

העיצוב יצא מגבולות המסך

הפיתוחים הטכנולוגיים שמאפשרים יצירת מכונות המתקשרות זו עם זו, ומוצרים המשלבים טכנולוגיה לבישה, מצריכים תשומת לב רבה יותר לכל הצד הוויזואלי והחווייתי, מציין שדה. "העיצוב מזמן יצא מגבולות המסך, מגבולות ממשק המשתמש. היום חשוב הרבה יותר הצורה של הדברים, איך שהם נראים ומרגישים, כי אנשים מתחברים לחפצים שמגיבים להם. היחס הרגשי והחוויתי שמוצרים מייצרים הוא אלמנט מאוד חשוב היום בכל תהליך התכנון של כל מוצר ושירות".

קלדרון מדגיש אף הוא את התחזקות ההבנה בקרב גופים עסקיים לחשיבותו של העיצוב בכל תהליכי העבודה. "בשנים האחרונות אנחנו חווים מגמה במסגרתה העולם עבר שינוי. כיום, קודם כל חושבים עיצוב, ואח"כ מתכננים עבורו את הטכנולוגיה. זה בא לידי ביטוי באינספור אופנים", הוא אומר. "מבחינתנו, לקיים דיון בבית הספר לעיצוב ולחדשנות של המכללה על האופנים בהם עיצוב משפיע על טכנולוגיה, והחיבור של זה לעולם העסקים – זה אידיאלי".

קלדרון מוסיף כי המפגש היה מוצלח מאוד, והגיעו אליו למעלה מ-100 אנשים. "על אף העובדה שהיו 7 מרצים, כשכול אחד מהם הרצה במשך 15 דקות, מרבית השומעים נשארו עד סוף המפגש", הוא מציין.