דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

למה כולם רוצים להיות מנהלי מוצר בהייטק? תנאים ושכר

מה כולל התפקיד של מנהלי ומנהלות מוצר בחברות הייטק, כמה הם יכולים להרוויח ומדוע חשובה ההבנה העסקית והטכנולוגית עבור מי שרוצים להשתלב בתפקיד זה

הפריחה של ענף ההייטק בשנים האחרונות הובילה לביקוש מוגבר לעובדים ולעובדות בענף, בתחומים שונים, וכפועל יוצא - לשכר ולתנאים נלווים מפתים למועמדים ולמועמדות. למרות המשבר הנוכחי, נראה כי ענף ההייטק עדיין מייצר הזדמנויות תעסוקה רבות, גם עבור מי שאינם בעלי רקע טכנולוגי מובהק בהכשרתם.

אחד התחומים האטרקטיביים עבור מועמדים ומועמדות הוא תחום ניהול מוצר. מה עושה מנהל מוצר (Product manager)? מנהל מוצר בהייטק הוא מי שאחראי לוודא כי המוצר/שירות עונה על צרכי שוק היעד ותורם לאסטרטגיה העסקית של החברה.

ד"ר איתמר שבתאי, ראש התכנית הדו-חוגית בניהול מערכות מידע, מסביר כי מנהל מוצר בהייטק הינו תפקיד שקיים בדרך כלל בחברות סטארט-אפ. "זה תפקיד מרתק", אומר ד"ר שבתאי, "מנהל מוצר נדרש למפות את כל בעלי העניין ולהגדיר באופן אופטימלי את מאפייני המוצר כך שיתנו את המענה הטוב ביותר לבעלי העניין השונים, ובראשם המשתמש הסופי. מנהל מוצר צריך לדעת לנתח את מפת המסע של הלקוח הסופי על מנת לאפיין עבורו את הפתרון הטוב יותר. תפקידו לעשות את הגישור החיוני בין הפיתוח לצרכים של הלקוח הסופי. מי שממלא את התפקיד הזה צריך להיות בעל יכולות לזהות את הצרכים של לקוח סופי, להבין אותם לעומק ולדעת לאפיין איזה חוויה מחפש הלקוח בעת השימוש במוצר/שירות".

 

שכר של מעל 30 אלף שקל בחודש למנהלי מוצר מנוסים

מנהלי מוצר, אם כן צריכים לסייע באפיון הפתרון כדי שהחוויה של השימוש במוצר/שירות תהיה מושלמת. כפועל יוצא, על מנהלי מוצר להיות מסוגלים להגדיר לאנשי הטכנולוגיה בחברה את הצרכים באופן המדויק ביותר כך שאלו יוכלו לייצר את חווית המשתמש הטובה ביותר.

כחלק מההכרה בחשיבות התפקיד ובמרכזיותו בתהליך הפיתוח, הביקוש למנהלי מוצר בהייטק נמצא בשנים האחרונות בעלייה.

כפועל יוצא של ביקוש זה - כך גם התנאים המוצעים למועמדים ולמועמדות המתאימים. על פי נתוני חברת ההשמה דיאלוג, מנהל מוצר מתחיל,
עם 0-2 שנות ניסיון, יכול להשתכר בין 12,000 לכ- 16,000 שקל לחודש ברוטו (כולל רכב); שכר של Product manager עם 3-5 שנות ניסיון ינוע בין 15,000 ל- 20,000 שקל לחודש ברוטו (כולל רכב), ומנהל מוצר עם מעל ל-6 שנות ניסיון ירוויח בין 19,000 לכ- 31,000 שקל לחודש ברוטו (כולל רכב). בחברות סטארט אפ רבות נהוג גם לתת לעובדים חדשים הנקלטים אופציות בחברה. בנוסף, בחברות הייטק רבות מאפשרים לעובדים לעבוד עבודה היברידית כאשר חלק מהזמן יכולים העובדים לעבוד מהבית, וחלק מהזמן מהמשרדים. לצד כל אלו קיימים תנאים אטרקטיביים רבים נוספים כמו סביבת עבודה מפנקת הכוללת פעמים רבות ארוחות במימון החברה, חדר כושר לשימוש העובדים והעובדות, פעילויות רווחה רבות ומסלולי הכשרה מוקפדים.

 

חשיבות החיבור בין טכנולוגיה להבנה עסקית

על אף העובדה כי לא מדובר בתפקיד טכנולוגי בהגדרתו, יש חשיבות רבה בתפקיד זה להבנה הטכנולוגית. "אחת הבעיות בחברות סטארט אפ רבות היא העובדה כי יש בהן אנשי טכנולוגיה מצוינים, לצד אנשי ניהול מצוינים, אבל פעמים רבות אין ביניהם תקשורת מספיק טובה, ופעמים רבות גם אין לאותם בעלי תפקידים את ההבנה מה הצרכים והדרישות של הלקוח הסופי עבורו מייצרים את הפתרון", אומר ד"ר שבתאי.

"איש מערכות המידע הוא זה שנמצא בתווך - בין אנשי הטכנולוגיה והעסקים. זה מי שיודע לדבר את שתי השפות. הבוגרים והבוגרות שלנו מקבלים את הכלים לתת את המענה לצרכים האלו. הם לומדים כיצד לגשר בין צרכי השוק לבין אנשי הטכנולוגיה, כך שאלו יוכלו לפתח את הפתרון הדרוש".

ד"ר שבתאי מדגיש כי מדובר בתפקיד קריטי להצלחה של כל חברה, באשר היא: "הצלחה של חברה, בעיקר בענף ההייטק, תלויה בזיהוי נכון של השוק, הלקוח והמשתמש הסופי - בזמן הנכון".

בוגרי ובוגרות תכנית התואר דו-חוגי בניהול מערכות מידע נחשפים בלימודיהם לשני העולמות - העולם הטכנולוגי והעולם העסקי. הלימודים כוללים ידע נרחב בתחום המחשבים ומערכות המידע (בסיסי נתונים, תכנות ב-Java וב-Python, פיתוח מערכות ווב, ניתוח ועיצוב מערכות, סייבר
ו- Big Data Analytics), וזאת לצד קורסים בתחום הניהול - יסודות השיווק, התנהגות צרכנים, יזמות, מימון ועוד. "הבוגרות והבוגרים שלנו לומדים לאפיין את המוצר הטוב ביותר בהתאם לשוק - הן מהבחינה העסקית והן מהבחינה הטכנולוגית", מסכם ד"ר שבתאי.