דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מתן דוגוט

בוגר מסלול אל"צ

"יש לא מעט בוגרים של התכנית שהגיעו בזכותה לתפקידים מאוד מעניינים ובכירים בצבא"

מתן דוגוט, בן 29, סיים את מסלול אל"צ לפני יותר מעשור. כשהוא התקבל לתכנית אל"צ, היא הייתה בין התכניות הבודדות בארץ שאיפשרה להשלים תואר במדעי המחשב לפני הצבא. "במקביל למכללה למינהל הייתה תכנית דומה באוניברסיטה הפתוחה", הוא מספר, "היתרונות הגדולים של התכנית במכללה מבחינתי היו הקרבה הפיזית למקום המגורים שלי, וגם העובדה שזו הייתה תכנית מסודרת עם המון תמיכה. בתור תלמיד תיכון הייתה לזה חשיבות גדולה עבורי".

מתן אומר כי לא ידע בהכרח שהוא רוצה ללמוד מדעי המחשב, אבל כשהצטרף למכינה לתכנית הוא נהנה מהלימודים עצמם, ולכן לאחר שהסתיימה המכינה החליט להמשיך בה. "הלימודים עצמם היו מלחיצים מצד אחד, אבל גם מלהיבים", הוא אומר, "בתור תיכוניסט אתה נחשף פתאום לאקדמיה, לתכנים חדשים ומעניינים שמאתגרים אותך. בנוסף, אתה מבין כבר במהלך הלימודים שזה תואר מאוד פרקטי".

על אף העובדה שמדובר בתכנית מאתגרת מתן לא זוכר קשיים יוצאי דופן. "השילוב בין המערכת האקדמית למערכת הבית ספרית היה מצוין. קיבלנו תמיכה מכל הכיוונים. בנוסף, היתה אווירה מאוד מגובשת. היינו כיתה אחת שלמדה הכל יחד".

עם סיום הלימודים התגייס מתן ל-8200, ושירת בתפקידים שונים בתחום הסייבר. "יש לא מעט בוגרים של התכנית שהגיעו בזכותה לתפקידים מאוד מעניינים ובכירים בצבא", הוא מספר.

כיום מתן לומד רפואה, ובמקביל מלמד במכללה קורסים שונים בתואר ראשון במדעי המחשב. "הבחירה שלי ברפואה היא הרבה בזכות אחד המרצים שהיו לי במכללה - רפי ברקן, שהיה נוירולוג. דרכו התחילה אצלי ההתעניינות בתחום. יש לא מעט מבוגרי התכנית שהמשיכו לכיוונים אחרים, אבל הבסיס של מדעי המחשב הוא בסיס שתמיד טוב שיש אותו, ורלוונטי לתחומי עיסוק רבים".