דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

יונתן לנגר

סטודנט במסלול אל"צ

"זו תכנית שנותנת בסיס טוב לחיים"

יונתן לנגר, בן 18, המסיים את תכנית אל"צ של המכללה למינהל בימים אלו, הגיע אליה כמעט במקרה. בסוף כיתה ח', ידידה שלו שגרה ליד המכללה קיבלה פלאייר על התכנית וסיפרה לו עליה. "באותה התקופה למדתי בתכנית מקבילה באוניברסיטת בר אילן", הוא מספר, "כששמעתי על התכנית של המכללה - חשבתי ששווה לבדוק אותה, כי אני גר בראשון וגם כי ממילא חיפשתי מסגרת אחרת".

בדרך לשיעור בבר אילן התקשר יונתן למכללה והסתבר שהיה זה היום האחרון להרשמה לתכנית, הוא הספיק להירשם, עבר את הבחינות בהצלחה והתקבל לתכנית. "אני לא מאלו שמתכנתים מגיל 4", הוא מספר על עצמו, "זה לא שהייתה לי משיכה מגיל מאוד צעיר למדעי המחשב, אבל כן רציתי לצאת מעצמי, לנסות דברים חדשים".

כדי להצליח בלימודים הוא מדגיש כי חייבים הרבה רצון ומוטיבציה. "אלו לא לימודים קלים. בשנה הראשונה יש מין 'בום' כזה שמבינים שזה לא בית ספר - זה תואר, משהו אחר. בהתחלה היה לי קשה, אבל במהלך הזמן התרגלתי ויש סיפוק מאוד גדול מהלימודים".

יונתן, העומד להתגייס למסלול גאמ"א היוקרתי של חיל המודיעין, התחיל לעבוד לפני כשנה בחברת 'Cogniteam', הפועלת בתחום הרובוטיקה, אליה גוייס על ידי אחד מהמרצים שלו - ד"ר יהודה אלמליח, מייסד ומנכ"ל החברה. במקביל ללימודים המאתגרים הוא המשיך גם בעיסוקים אחרים שלו. "עד לפני שנה רקדתי ריקודים סלונים באופן מקצועי" הוא מספר, "זה תחביב שבו אני עוסק מגיל 6 שכולל תחרויות ואימונים רבים. לפי שנה החלטתי לשים את זה בצד ולהקדיש את כולי ללימודים. אולי עוד אחזור לריקודים הסלונים בעתיד".

יונתן אומר כי הלימודים גרמו לו להבין הרבה דברים על עצמו, וגם - מה הוא רוצה לעשות בעתיד. "בתיכון תמיד בחרתי במקצועות הומניים יותר וחשבתי שאני ארצה להיות עורך דין. הלימודים הראו לי שאני מאוד נהנה מתחום של מדעי המחשב. אלו לימודים שנותנים בסיס טוב לחיים".

על המכללה הוא אומר כי היא עשתה הכל על מנת להקל על התלמידים בתכנית. "כשעוברים לתיכון יש אפילו רכזת שאחראית על התקשרות מול המכללה", הוא מסביר, "באופן כללי - עושים מה שניתן כדי לעזור לנו לצלוח את הלימודים".