דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

שיר שואקה

בוגרת מסלול אל"צ

"בזכות התוכנית מימשתי את הפוטנציאל שהיה לי"

שיר, בוגרת מסלול אל״צ, לאחרונה התגייסה לצבא, לתפקיד טכנולוגי ב- 8200.
"שמעתי על התוכנית בכיתה ח' ממש במקרה, והגעתי בגישה של ״ננסה ונראה״. ממש חששתי מזה שהתואר ״יקח לי את הילדות״ ויגבה ממני יותר מידי זמן ולא אוכל לעשות שום דבר אחר, ועכשיו אחרי שסיימתי וגם אם היו שואלים אותי לפני, אני יכולה להגיד שזה ממש לא המצב, הכל היה עיניין של ארגון זמן נכון ואני עשיתי הכל כמו כל תלמיד תיכון אחר, עבדתי, טסתי, התאמנתי, יצאתי עם חברים ולא פספסתי שום דבר.

אני מרגישה שבזכות התוכנית מימשתי את הפוטנציאל שהיה לי, שבזכותה פתחתי לעצמי המון דלתות בצבא ובהמשך באזרחות, שבניתי לעצמי משמעת אישית חזקה מאוד ופיתחתי את החשיבה שלי.

הדרך לא הייתה פשוטה והיא דורשת המון השקעה, המון משמעת עצמית ויכולת לשבת וללמוד, לשלב את התואר יחד עם בית הספר והכל. אבל עם זאת, המכללה מאוד תומכת ונותנת את כל העזרה שאפשר, בתרגולים, בסדנאות, חונכויות בשנים הראשונות, תמיכה מצד שגרירים מטעם המכללה, וסידור של הלו"ז כך שמספר הקורסים בסמסטר לא מעמיס על התלמידים בצורה שלא יהיה אפשר לעמוד בה.

בשנה האחרונה שלי הייתי בתפקיד של שגרירה שמטרתה לעזור לתלמידי אל"צ בשנה הראשונה להתאקלם במכללה, התפקיד היה ממש משמעותי ונהניתי מאוד, ראיתי בהם את עצמי כשהגעתי מבולבלת וחוששת, ועם הזמן ראיתי אותם מסתגלים למקום ולומדים איך הדברים עובדים ומצליחים, הייתי שם בשבילם, תמכתי בהם ובכל שאלה או חשש שהיה להם הם לא היססו לפנות אליי, וזה הרגיש לי ממש סגירת מעגל.

התוכנית הזו היא אחת ההחלטות הכי טובות שעשיתי, ביססתי לעצמי את העתיד וסללתי לעצמי את תחילת הדרך. אני ממליצה לכל אחד שחושב שזה מתאים לו ללכת על זה."