דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

שני מאור

בוגרת במסלול אל"צ

"נוצרו כאן חברויות לחיים"

שני מאור, בת 18, בוגרת תכנית אל"צ של המכללה למינהל. שני נחשפה לראשונה לתכנית דרך אחותה הגדולה, בוגרת המסלול. "ראיתי כמה התכנית הזו עשתה לה טוב, גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית, ועניין אותי להשתלב בה בעצמי" היא אומרת, "בנוסף, השתעממתי במסגרת הלימודים הרגילה וחיפשתי אתגרים חדשים".

שני מספרת כי הלימודים במסלול ענו על ציפיותיה ואף מעבר לכך. "אני זוכרת את הפעם הראשונה שכתבתי קוד, וכמה התרגשתי מזה. זה מסלול שמעניק הרבה מאוד ידע, אבל מחייב גם לשבת על התחת".

שני, שמתגייסת עוד מעט לצה"ל למסלול גאמ"א היוקרתי, מדגישה שלא מדובר במסלול קל. "הקורסים והמבחנים בתכנית הם ברמה גבוהה. אי אפשר ללמוד למבחן יום-יומיים לפני, צריך להתחיל ללמוד חודש לפני ואפילו יותר ולתרגל באופן שוטף. אני זוכרת, למשל, את השוק שחטפתי במבחן הראשון. התחלתי לבכות מרוב לחץ. סגנית המסלול הרגיעה אותי, והצלחתי לגשת למבחן ולסיים אותו".

על אף שמדובר במסלול עמוס ואינטנסיבי, שני לא מרגישה שהיא ויתרה על דברים שחשובים לה כדי להשלים אותו. לאורך הלימודים היא שימשה כחברה במועצת התלמידים בבית הספר, התנדבה במסגרות שונות, שמרה על קשרים חברתיים ואף ארגנה את נשף הסיום של בית ספרה. "אני לא יוצאת דופן. יש איתי עוד תלמידים שהמשיכו לעשות דברים נוספים לאורך כל התואר. זה לא מרגיש שהלימודים מחייבים ויתור על דברים אחרים, באיזשהו שלב זה הופך לשגרה, לחלק מהחיים".

לדבריה, שיתוף הפעולה בין המכללה לבית הספר התיכון, הוא שתרם לתכנית להיות כה מוצלחת מבחינתה. "שני הצדדים באו לקראתנו בצורה משמעותית. למשל, התחשבו במערכת השעות שלנו ונתנו לנו הקלות כמו ימי חופש לפני מבחנים חשובים, באו לקראתנו כך שנוכל לצאת לטיול שנתי ועוד", היא מספרת, "היתרון הגדול ביותר הוא שלאורך התואר כולו היינו כיתה אחת בבית הספר ובמכללה. זה תורם מאוד לגיבוש ועוזר בלימודים עצמם - אתה לא לבד, אתה לומד עם אנשים נוספים שעוברים את אותה התכנית בדיוק".

שני מאמינה שהחברויות שנוצרו במהלך הלימודים ימשיכו ללוות אותה. "נוצרו כאן חברויות לחיים. בגלל שמדובר במסלול מאתגר - נוצרו קשרים מאוד עמוקים".