דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

סדנת פיתוח תוכן דיגיטלי

במסגרת התואר בתקשורת

מצופים פאסיביים ליוצרים בעלי חשיבה אסטרטגית - סדנת פיתוח תוכן לפלטפורמות דיגיטליות במסגרת התואר ראשון בתקשורת, מספקת לסטודנטים היכרות עם הצדדים הקריאיטיביים והעסקיים של העולם המתפתח והדינמי של התוכן ברשת, ומאפשרת להם להתנסות בפרויקטים מעשיים בהקשר זה
סדנת פיתוח תוכן דיגיטלי תואר בתקשורת | המסלול האקדמי המכללה למינהל

ההתפתחות של הפלטפורמות הדיגיטליות השונות בשנים האחרונות, גרמה לשינויים משמעותיים – טכנולוגיים, עסקיים, יצירתיים. התפתחות זו מייצרת, באופן טבעי, הזדמנות ליצירת תכנים מסוג אחר, המותאמים לפלטפורמות הדיגיטליות השונות: תכניות ריאליטי ביו-טיוב, סדרות רשת מתוסרטות, שעשועונים בפייסבוק ועוד. אפשרויות היצירה בעולם זה הן רבות ומגוונות, ומאפשרות שימוש במגוון רחב של כלים והגעה לקהלים רחבים בצורה מהירה.

בית הספר לתקשורת במסלול האקדמי המכללה למינהל מציע לסטודנטים שלו סדנה המספקת העמקה עם עולם זה, והזדמנות להתנסות מעשית משמעותית.

גב' ענבר שנהר, ראש התכנית לתואר ראשון בתקשורת בהתמחות תוכן, טלוויזיה ודיגיטל בבית הספר לתקשורת, מסבירה כי מטרת סדנאות ההתמחות בתוכן וביצירה שמציע בית הספר היא חשיפת הסטודנטים לכל המרכיבים והשלבים בעבודתם של אנשים העוסקים בפיתוח תוכן. "בסדנת פיתוח תוכן לפלטפורמות דיגיטליות לומדים הסטודנטים להכיר את הפלטפורמות הדיגיטליות השונות ומאפייניהן, ומתנסים בפיתוח תוכן מקורי", היא אומרת. "סדנה זו מאפשרת להם לפתח את היצירתיות שלהם, והתוצרים של סדנה זו מתווספים לתיק עבודות שמשמש, בסוף הלימודים ועם הכניסה לעולם האמיתי, כפרופיל מקצועי ראשון שלהם".

מי שעומדים בראש הסדנה הם אור גוטליב, מנהל אגף תוכן ודיגיטל בפרטנר, ואלון לי, מנהל קריאיטיב, בימאי ואיש דיגיטל. לוי מציין כי השילוב שלו ושל גוטליב מאפשר להם להשלים אחד את השני. "אני מגיע מהכיוון הקריאיטיבי, מהצד של הספק, ואור מהכיוון ניהולי – מהצד של הלקוח. השילוב של שנינו מאפשר לסטודנטים לקבל תמונה מלאה. הם לומדים להבין מה השוק צריך, איך מספקים צרכים אלו, ומה עובד בעולם הזה".

מפצחים יחד את קוד היצירה
גוטליב מסביר כי מטרת הסדנה היא לפתוח את הסטודנטים לאפשרות של יצירה בפלטפורמות דיגיטליות. "הרבה סטודנטים מתקשים לפרוץ דרך ערוצי השידור המסורתיים. אנחנו חושפים אותם לז'אנר חדש של עשייה, שלא מפותח מספיק בארץ, שמאפשר להגיע לקהלים משמעותיים בתקציבים קטנים יחסית. בסדנה אנחנו מפצחים יחד את הקוד של היצירה הזו".

החלק הראשון של הסדנה מתרכז בהכרת התחום והבנת המגמות. "כך, למשל, אנחנו מדברים על השינויים הדרמטיים בעולם העיתונות, ומה צמח מהם", מסביר לוי, "כיצד יצירת התוכן בעולם זה השתנתה, כיצד ניתן ליצור במרחב הכלכלי הזה, ואיך זה משפיע על התחום כולו, על הקהל, ועל התהליכים העסקיים בו".

החלק השני של הסדנה עוסק בפיתוח פרויקטים. "הסטודנטים יכולים לייצר בכל פלטפורמה דיגיטלית שימצאו בה עניין, ויש בה דרך מעניינת לספר סיפור" אומר גוטליב. "הפלטפורמות השונות דורשות היכרות, ומרחב גדול של התנסות ופיתוח. המטרה שלנו היא לאפשר להם להגיע לאב טיפוס של פרויקט בסוף הסדנה".

לוי מוסיף כי השינויים המשמעותיים בעולם התקשורת פותחים בפני הסטודנטים אינספור הזדמנויות: "אנחנו חווים זמנים מרתקים עם שינויים מהירים ומשמעותיים. זה הדור הראשון שיוצא לתוך השינוי הזה. תהיה להם הזדמנות מאוד גדולה כאנשי תקשורת וכאנשי עסקים. המטרה שלנו להפוך אותם מצופים פסיביים ליוצרים בעלי חשיבה אסטרטגית".