דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

המדריך המלא לכל מי שמתעניין בלימודי עריכת וידאו

תוכנות עריכה, שפת העריכה וכיצד בונים סיפור הם רק חלק מהדברים שתלמדו בקורס עריכת וידאו. בואו וגלו מה הטיפ המרכזי עבור מי שרוצה להשתלב בתעשייה כעורכ.ת וידאו?

תעשיית התקשורת מספקת הזדמנויות רבות עבור מי שרוצים להשתלב בה. האטרקטיביות של תעשייה זו עבור רבים נובעת מהדינמיות, היכולת להשפיע וגם בשל היצירתיות הרבה שהיא מאפשרת.

אחד התחומים היצירתיים בעולם התקשורת הוא תחום עריכת הוידאו ועריכת הסרטים. עורכי וידאו יכולים להשתלב כעורכים בגופי חדשות וכעורכים של סרטים דוקומנטריים, אבל גם בתעשיות נוספות כגון תעשיית הקולנוע ותעשיית הפרסום כעורכי סרטים, עורכי פרסומות ועוד.

עריכת וידאו מחייבת הבנת השפה הטלוויזיונית והקולנועית, היא מחייבת יכולת להבחין בין עיקר לטפל, הבנת החשיבות של הקומפוזיציה של כל תמונה ותמונה והשילוב הנכון ביניהן, כיצד סאונד יכול לתרום ועוד. וכך, מי שסיים קורס עריכת וידאו ו/או קורס עריכת סרטים מקבל את הכלים המאפשרים לו לזקק את התוכן הרצוי מחומרי הגלם ולעיתים אף להציגם באופן שיעורר מחשבה בקרב הצופים, ואולי אף להניעם לפעולה.

מי שמחפשים מסגרות ללימודי עריכת וידאו יכולים למצוא קורסים רבים, בין השאר ישנן מסגרות שמציעות קורס צילום ועריכת וידאו, אחרות מציעות קורס עריכת סרטים, ומקומות אחרים יתמקדו בקורס עריכת וידאו.

 

ADOBE PREMIERE - תוכנת עריכה בשימוש נרחב

אצלנו כחלק מלימודי תואר ראשון בתקשורת במסלול תוכן, טלוויזיה ודיגיטל נלמדים תחומים אלו בשתי מסגרות עיקריות. רומן בוצ'אצקי, במאי קליפים ופרסומות, עורך וידיאו ומעצב אומנותי והבעלים של חברת הפקה בשם ROMS ומותג פוסט פרודקשן בשם WAY, מלמד את התחומים האלו במכללה. במסגרת בית הספר לתקשורת של המכללה מלמד בוצ'אצקי עריכת וידאו תיאורטית ופרקטית, ובמסגרת בית הספר לעיצוב הוא מלמד עיצוב לווידיאו.

הכלים שהסטודנטיות והסטודנטים מקבלים בקורסים האלו רבים וחיוניים עבור מי שרוצים להשתלב בתעשייה. כך, בלימודי התואר הראשון בתקשורת בקורס עריכת וידאו תיאורטית ופרקטית לומדים את תוכנת העריכה ADOBE PREMIERE. "זו תוכנה שהיא נוחה לשימוש, ידידותית ומקצועית", אומר בוצ'אצקי, "התוכנה הזו נמצאת בשימוש מאוד רחב בתעשייה".

לדבריו, את התוכנה הזו לומדים גם במסגרת הקורס בבית הספר לעיצוב לצד לימודים של תוכנת ADOBE AFTER EFFECTS, שהיא תוכנה תומכת באנימציה, קומפוזיטינג ואפקטים.

 

פרויקט לימודי - הפקת קליפים לאמנים

אבל הלימודים אינם כוללים רק היכרות מעמיקה עם התוכנות השימושיות בתעשייה. "מי שלומד עריכה בביה"ס לתקשורת של המכללה מקבל כלים תיאורטיים ופרקטיים כאחד", מדגיש בוצ'אצקי. "הסטודנטיות והסטודנטים לומדים קודם כל את השפה - שפת העריכה, שפת הצילום, שפת הקולנוע. הם לומדים מה זה MATCH CUT, JUMP CUT, CROSS CUT ועוד, הם מבינים מה המשמעות של HIGH ANGEL, LONG SHOT, DOLY SIDE, POV, OTS ועוד".

לצד ההיכרות הזו, לומדים הסטודנטים והסטודנטיות כיצד ניתן להעביר מסר חיובי/שלילי ע"י עריכה בלבד. הם מקבלים הבנה של אופן בניית סיפור, הבנה של פריים (תמונה), של קצב, זוויות מצלמה, תאורה, דיאלוגים/מונולוגים ועוד.

"הקורס מספק לסטודנטים ולסטודנטיות הבנה של ניראות ומשחק: מה מחמיא לשחקן/פרזנטור/אמן ומה פחות" אומר בוצ'אצקי, "איך בונים שפה של עריכה, איך בונים סגנון, כיצד סאונד ברקע יכול להשפיע על סרט שלם. כל זאת לצד הבנה של מבנה התעשייה - ממשרד פרסום, לקוח, במאי ועד העורך בסוף התהליך".

בנוסף, הלימודים מספקים לסטודנטים ולסטודנטיות הזדמנויות רבות להתנסויות מעשיות. בבית הספר לתקשורת הם יכולים להשתלב בהפקות רבות ולהתנסות במיומנויות העריכה שרכשו. בביה"ס לעיצוב הסטודנטיות והסטודנטים מקבלים משימה לייצר קליפ לאמן קיים. "בקורס הזה הם פונים לזמר/ת אמיתי ומייצרים איתו שת"פ שבסופו מייצרים לו קליפ", מספר בוצ'אצקי, "הפרויקט כולל יצירת קונספט/קריאטיב, נרטיב, שפה עיצובית, שוטינג, ברייקדאון, תאורה, צילום, איפור, שיער, הלבשה - הפקה מא'-ת', בפן הממוחשב והפיזי (LIVE ACTION)".

 

איך משתלבים בתעשייה כעורך וידאו? לבוצ'אצקי יש טיפ עיקרי למי שמעוניינים ומעוניינות לבנות קריירה כעורכי וידאו:

"התמדה - חשוב לערוך כמה שיותר. כי כשמפסיקים, זה נשכח. תערכו כמה שיותר סרטים, ושאלו יהיו עד כמה שיותר מגוונים, בלי לחשוב על תקציב. ככל שתערכו יותר, תפתחו שפה, ביקורת וטביעת אצבע. ככל שתתנסו יותר, מהירות העריכה שלכם תשתפר, הפינג פונג עם הלקוח יהיה יותר נגיש וברור והראייה שלכם תשתנה מעריכה לעריכה. כשתסתכלו שנה אחורה ותראו דברים שעשיתם - לא תאמינו עד כמה השתפרתם".