דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

10 ימי צילום, 40 ימי עריכה, 5 ספורטאים אולימפיים, פרומואים לערוץ ONE

פרויקט הגמר בתחום ההפקה היוזמת של סטודנטים בבית הספר לתקשורת שודר בערוץ ONE כפרומו לקראת אירועי אולימפיאדת ריו 2016
פרויקט גמר | תואר בתקשורת | המסלול האקדמי המכללה למינהל
לקראת אולימפיאדת ריו 2016, יצאה קבוצת סטודנטים מבית הספר לתקשורת, המסלול האקדמי המכללה למינהל, למסע מורכב מאתגר של יצירת סדרת סרטים דוקומנטריים קצרים עבור ערוץ ONE.
הסרטים מספרים את סיפוריהם של חמישה ספורטאים אולימפיים שהצליחו לעשות קריטריון (לעבור את המינימום הנדרש בענף בו הם מתאמנים, על מנת להשתתף באולימפיאדה). הסרטים, שהוכנו במסגרת פרויקט הגמר בתחום ההפקה היוזמת, שודרו בערוץ ONE (בטלוויזיה, באתר ובאפליקציה) כפרומו לקראת אירועי האולימפיאדה בערוץ.
במהלך השנה האחרונה ללימודיהם עומלים הסטודנטים לתקשורת, על פרויקט הגמר שבאמצעותו הם יכולים להביא לידי ביטוי את הכלים והמיומנויות שאותם רכשו במהלך התואר כולו. את פרויקט הגמר ניתן לעשות בתחומים שונים, בהם: חברתי, מסחרי, דוקו ואקטואליה, פורמטים, תדמית, רשתות חברתיות ויזמות - והוא מלווה על ידי מרצים מובילים מתעשיית התקשורת.

יכולות הפקה מורכבות

המפיקה הוותיקה, עינת שמיר, שליוותה את הסטודנטים בפרויקט הגמר ומשמשת כמרצה במכללה, מציינת כי פרויקט זה הביא לידי ביטוי יכולות הפקה מורכבות. "הסטודנטים עבדו על הפרויקט מעל 4 חודשים, והשקענו בו, כולנו, עשרות רבות של שעות עבודה. התוצר הסופי הוא למעלה מ-20 דקות של חומר דוקומנטרי ערוך, באיכות גבוהה ביותר - חומר שמוכן לשידור. עבור אנשים שמעולם לא עבדו בתעשייה - זה הישג מדהים".
"ההרגשה הייתה של עבודה עם העולם האמיתי. הגודל של הפרויקט, העובדה שהוא שודר - הפכו את כל ההתנסות הזו למדהימה"
רוני חזן, סטודנטית ומפיקה ראשית בפרויקט

שמיר מדגישה כי מבחינת הסטודנטים העבודה על הפרויקט הביאה לידי ביטוי מיומנויות הפקה מרשימות. "זה פרויקט של 10 ימי צילום ו-40 ימי עריכה ב-3 חדרים במקביל. תיק ההפקה לבדו הסתכם ב-200 עמודים. זה פרויקט מאד מורכב בכל קנה מידה", היא מסכמת.

הסטודנטית רוני חזן, ששימשה בפרויקט כמפיקה ראשית, מציינת כי במהלך שנת הלימודים השתתפה בפרויקטים שונים שנעשו עם גופים חיצונים, אך ההבדל, לדבריה, בפרויקט הגמר היו לוחות הזמנים הלחוצים והצורך לעבוד מול גורמים רבים - הוועד האולימפי, מכון וינגייט, אתרי הצילום השונים והספורטאים עצמם. "היינו צריכים לתאם מול כל אחד מהגורמים הללו, להתמודד עם הדרישות השונות שעלו, להתמודד עם ספורטאים הלחוצים בזמן, ועם צורך להיות מאוד מדויקים מבחינת לוחות הזמנים של הצילומים והעריכה בגלל לחצי זמן של עלייה לשידור. ההרגשה הייתה של עבודה עם העולם האמיתי. הגודל של הפרויקט והעובדה שהוא שודר - הפכו את כל ההתנסות הזו למדהימה".