דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

ככה תשווקו נכון בטיקטוק

עשו ואל תעשו: הכללים לשיווק אפקטיבי באפליקציית הסרטונים המובילה בעולם

טיקטוק, אפליקציית הסרטונים המובילה בעולם, היא אחד מהכלים השיווקיים היעילים ביותר - אם יודעים איך להשתמש בה. עם למעלה ממיליארד משתמשים ברחבי העולם - אין מותג שיכול להרשות לעצמו לא להיות שם, בעיקר מי שמעוניינים להגיע לקהל הצעיר.

עדי ברזאני, שהקימה את מחלקת הסושיאל והמשפיענים באדלר חומסקי, ומרצה לסושיאל ודיגיטל בתואר ראשון בתקשורת של המכללה למינהל, שיתפה בכמה כללי אצבע למי שרוצים לשווק באופן טבעי ואפקטיבי בטיקטוק:

  1. בטיקטוק התנהג כטיקטוקר, לא כמותג: הקהל שנמצא בטיקטוק אלרגי לפרסום אגרסיבי ולתוכן ממוסחר ללא ערך. תכנים שנראים כאילו נגזרו מפרסומת במדיה אחרת, ועברו אדפטציה לפלטפורמה, יידונו לכישלון ולבוז מצד הצעירים. אם אתם לא רוצים לצאת בומרים, כדאי שתייצרו תוכן מקורי ומותאם, תשמרו על טבעיות ואותנטיות, ואל תדחפו בכוח תכנים שיראו בה לא טבעיים ופרסומיים. בנוסף, בעת העריכה, שימו לב שהאובייקט המצולם במרכז ולא יוסתר או ייחתך בגלל תצורת המסך כשיתפרסם (כפתורי ה-like וה-follow מצד ימין, והטקסט הנלווה בתחתית המסך, וכן הלאה). אל תשכחו, אחרי הכל אתם עדיין מותג, ומה שמותר ליוזרים לא מסחריים, לא תמיד חל עליכם: היו ערים לזכויות יוצרים וקניין רוחני, והקפידו להשתמש בספריית הסאונדים המותרת לשימוש מסחרי בלבד.

  2. שימו עין על הטרנדים: כדי לייצר תוכן אפקטיבי, כדאי לעקוב אחרי הטרנדים המשתנים בטיקטוק; הטרנד הבא יכול להגיע מכיוון הסאונד, מכיוון התוכן, ולפעמים אפילו מזווית צילום שונה ומעניינת. חשוב להישאר עם אצבע על הדופק, להשתנות עם הפלטפורמה ולא להתקבע על סגנון יצירתי אחד בלבד, גם אם הוא עובד לכם טוב. מי שעושים עבודה טובה הם נאנדוס בריטניה שמייצרים המון תוכן כיפי, ומדברים לצעירים בשפה שלהם. גם מארוול בחרו בכיוון מעניין, והם מספקים הצצות מאחורי הקלעים, מספקים הדגמות לתהליך היצירתי שלהם, ומבליטים את הכישרונות שמאחורי ההפקות השונות.

  3. תכתיבו את הטרנדים: מותגים שמצליחים להמציא קונספט חדש ומקורי - מושכים יותר תשומת לב ומצליחים לסחוף אחריהם את כולם. זארה, לדוגמה, חברו ליוצרי תוכן בתלת ממד ומייצרים תכנים השראתיים על גבול הפנטזיה.

  4. האתגר שבאתגר: שימוש באתגרים היא דרך יעילה לעבודה מול קהל צעיר, אבל כשעובדים בטיקטוק חשוב להתאים את הפעילות לפלטפורמה. אם האתגר לא יהיה מותאם לסגנון השימוש בפלטפורמה (כלומר, לפיצ׳רים ולטרנדים שבתוכה) - זה לא יעבוד. בנוסף, התמריץ/הפרס (אם יש כזה) צריך לדבר לקהל היעד. צימר זוגי בצפון הארץ, למשל, זה פרס שפחות מתאים אם הקהל שלכם הוא בני נוער. אייפון חדש או קונסולת גיימינג למשל – כנראה יעבדו טוב יותר. אם תבחרו לצאת לאתגר, כדאי לכם מאוד להשתמש בכלי הקידום הממומן שטיקטוק יצרה הנקרא Hashtag Challenge , שמאפשר למותגים לקדם אתגרים ופעילויות באופן ייעודי ואפקטיבי. הפרס הכי טוב, אגב, הוא ערך. לא תמיד צריך פרס אם יש אג׳נדה, או טרנד ממש כיפי מאחורי האתגר. מי שעושים שימוש נכון באתגרים הם Gymshark, שיוצרים המון תוכן עם ערך סביב ספורט וכושר תוך שימוש באתגרים, טוטוריאלז וסרטוני העצמה ומוטיבציה.

  5. תנו לקריאייטורים להוביל: הסלבס והמשפיענים שכולכם מכירים מרשתות אחרות, הם לא בהכרח הדמויות הנערצות על ידי המשתמשים בטיקטוק. יוצרי תוכן קטנים, גדולים וטובים, ישפיעו לטובה על איך הצעירים תופסים את המותג שלכם, ובהכרח ייצרו תוכן מדויק יותר לפלטפורמה. חפשו את הקריאייטורים שמתאימים למותג שלכם ולערכים שאתם רוצים לשדר, והכי חשוב - אל תכתיבו להם איזה תוכן ליצור, תנו להם להוביל.