דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תואר ראשון במדעי המחשב

כל מה שרציתם לשאול

אילו קורסי התנסות מקצועית קיימים במסגרת התואר? אילו סדנאות אני אעבור במהלך התואר? האם סטודנטים בפקולטה מפתחים מיזמים אמיתיים? במה עוסקים בוגרי התואר?

הפקולטה למדעי המחשב היא אחת מהפקולטות היוקרתיות ביותר בישראל אשר שואפת לחדשנות ולמצוינות. תכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב .B.Sc, היא תכנית חדישה ודינמית אשר מתעדכנת בהתאם לצרכי תעשיית ההיי-טק ודרישות האוניברסיטאות ללימודי התואר השני.

  • הפקולטה מציעה מגוון קורסי התנסות מקצועית כגון: Security  Cyber ,Deep Learning, מדע הנתונים, עיבוד שפה טבעית, Full Stack Development.
  • השתלבות בתחום מחקר ופיתוח.
  • שילוב סטודנטים במחקר ובפיתוח פרויקטים של הפקולטה עבור תעשיית ההייטק בארץ ובחו"ל.
  • בוגרי התכנית נהנים מהקשר ההדוק של הפקולטה עם חברות מובילות בענף וזוכים לסיוע בהכוונה, השתלבות וקליטה במשרות מגוונות בעולם ההיי-טק הישראלי.
  • סגל מרצים המונה אנשי היי-טק מהחברות המובילות בארץ ואנשי אקדמיה בכירים בתחום מדעי המחשב, הנדסה ומדעים מדויקים.
  • מעבדות מתקדמות- לרשות הסטודנטים עומדות מעבדות מתקדמות: מעבדות MAC/PC, מעבדת אבטחה בסייבר, מעבדת BIG DATA, מעבדת רובוטיקה, מערך מחשוב המאפשר קישור מהבית ועוד.
  • מלגות ייעודיות וייחודיות עבור הסטודנטים בפקולטה למדעי המחשב.
  • הפקולטה מעניקה הזדמנות לסטודנטים מצטיינים להתפתח ולהעצים את הידע, תוך שילוב במחקרים אקדמיים.
  • הפקולטה דוגלת בפתיחות ובאווירה שיתופית, ומאפשרת לסטודנטים לקבל מענה מקצועי ואישי מכלל אנשי הסגל והמנהלה.

המסלול האקדמי מציע מלגות הצטיינות למועמדים עם נתוני בגרות ופסיכומטרי גבוהים. הענקת המלגה כפופה: לתנאים וקריטריונים של מסלול האקדמי המכללה למינהל. פרטים נוספים ניתן לקבל בפגישת ייעוץ אישית אשר ניתן לתאם בטלפון 5025*

קבלה אוטומטית:

ממוצע בגרות משוקלל מציון 85 ומעלה, ציון 70 ומעלה ב-5 יח''ל במתמטיקה או 80 ומעלה ב-4 יח''ל במתמטיקה ופסיכומטרי בציון 600 ומעלה עם ציון 120 ומעלה בחלק הכמותי.


כמו כן, יוכלו להירשם מועמדים שציון הבגרות שלהם במתמטיקה הינו ציון עובר ב-3 יח"ל ומעלה ולעבור בהצלחה מכינה ייעודית במתמטיקה לפני תחילת הלימודים כתנאי קבלה לפקולטה. בנוסף, מועמד שאין ברשותו פסיכומטרי בתנאים הנ"ל יידרש לעבור מבדק פנימי בפקולטה.

 

* מועמדים שאינם עומדים בתנאים שלעיל יכולים להירשם למסלול המכינה (בכפוף לעמידה בתנאי הקבלה למכינות).

הפקולטה משלבת רקע תיאורטי עם התנסות מעשית, ומקנה לסטודנטים ידע מעמיק לא רק בתחומי מדעי המחשב, אלא גם בתחומים מדעיים/הנדסיים רלוונטיים.
תכנית הלימודים כוללת לימודי ליבה המקנים את הרקע המתמטי הנדרש ,את יסודות מדעי המחשב ואת פיתוח החשיבה האלגוריתמית.
בנוסף, התוכנית מאפשרת לסטודנט להרחיב את הידע בתחומים כגון כתיבת קוד בשפות וטכנולוגיות מתקדמות, אבטחת מידע בסייבר, עיבוד שפה טבעית, פיתוח משחקי מחשב, I.O.T ופיתוח ומימוש מוצר תכנה מוגמר וכו'. 

במהלך השנה האחרונה ללימודי התואר על כל סטודנט לבחור באחד מהקורסים הבאים: Security  Cyber ,Deep Learning מדע הנתונים, עיבוד שפה טבעיתFull Stack Development, fintech. מעבר לכך, קורסי הבחירה מאפשרים העמקה בתחומים עדכניים אחרים כגון: נושאים מתקדמים באפליקציות אינטרנטיות, בינה מלאכותית, פיתוח משחקי מחשב וכן אקסלרטור ביזמות טכנולוגית.

מדינת ישראל מוכרת בעולם כ- Startup Nation.
חברות הסטארט אפ הישראליות הפכו לגורם המרכזי בפיתוח טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך  בכל תחומי החיים תוך שהן ממצבות את מדינת ישראל כשחקן מרכזי בפיתוח הטכנולוגיות של הדורות הבאים.
האקסלרטור ביזמות (מאיץ היזמות) הוא קורס שמיועד לסטודנטים שמעוניינים להקים סטארט אפ, לכאלו שעובדים או מתכוונים לעבוד בסטארט אפ ולכל מי שעולם חברות ההזנק מעניין אותו.

הקורס יקנה לסטודנטים את המושגים הבסיסיים של עולם חברות הסטארט-אפ, יסביר את תהליכי ההקמה והניהול של חברות אלו ויאפשר לסטודנטים להתנסות בהכנת מצגת משקיעים וכתיבת תוכנית עיסקית לחברת סטארטאפ.

הכשרת הסטודנטים לקראת היציאה לשוק העבודה: החל משלב ניסוח קו"ח ויצירת Networking, דרך מפגשי זרקור, קורסי מיומנויות רכות לסיוע במעבר ראיונות עבודה, השתתפות בתכניות כגון:

כמו כן, תכניות הלימוד של הפקולטה למדעי המחשב משתנות ומתעדכנות באופן רציף ובשיתוף פעולה עם חברות מובילות מהתעשייה ודרישותיה השונות. 

  • תחרויות ושיתופי פעולה חיצוניים - במהלך הלימודים תינתנה לסטודנטים מספר הזדמנויות להשתתף בתחרויות חיצוניות ובינלאומיות של חברות מובילות בשוק. הפקולטה למדעי המחשב מנגישה לסטודנטים את הפרקטיקה ומביאה אותה לאקדמיה, בשפע של הזדמנויות לקראת תעסוקה בשוק ההייטק. לאחרונה השתתפו הסטודנטים בהאקתונים בינלאומיים שהתקיימו בסין, גרמניה ועוד. 

  • קורס ניהול קריירה - במסגרת הקורס מועברות סדנאות הכנה לראיונות עבודה הן בפן האישי והן בפן המקצועי, בנוסף מועברות סדנאות על תכנון הקריירה והקידום בפן הניהול, מפגשים עם אנשי משאבי אנוש וראשי צוותי פיתוח לטובת הפגת חששות וציפיות.

כפי שצוין לעיל, פיתוח מיזמים אישיים מתאפשר לאורך שנה ג' במסגרת חממת היזמות של הפקולטה, כמוכן במסגרת פרויקט הגמר של התואר הפקולטה מאפשרת לסטודנטים להגיש הצעות לפרויקטים ומיזמים אישיים, פרויקטים שאושרו מלווים לאורך השנה על ידי מנחה מקצועי הרלוונטי לתחום המיזם.

הפקולטה למדעי המחשב מציעה תכנית מצטיינים ייחודית, שמטרתה עידוד סטודנטים מצטיינים לפתח את יכולותיהם, להרחיב את אופקיהם ולהיחשף לתחומי ידע ומחקר מעבר לתכנית הלימודים.
תכנית המצטיינים מתאימה לסטודנטים מצטיינים המעוניינים להמשיך לתארים מתקדמים בתחום מדעי המחשב ומשפרת את הסיכויים להתקבל לתואר שני באוניברסיטאות המתקדמות בעולם לסטודנטים המעוניינים בכך.
תחומי המחקר המוצעים הינם בינה מלאכותית, תורת המשחקים, מדע הנתונים, רובוטיקה, אבטחה בסייבר ו- Machine Learning.
בנוסף קיים מכון למחקר ופיתוח מערכות רובוטיות נבונות. מכון זה הוקם בשנת 2008 לזכר חטופי הר דב- בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד ז"ל. המחקר והפיתוח במכון זה, מתמקד בפיתוח אינטליגנציה עבור רובוטים ניידים לצרכים צבאיים ואזרחיים גם יחד, בנוסף בניתוח אוטומטי של תוכן וידאו בעיקר לצרכי אבטחה ובטחון. 

בפקולטה למדעי המחשב ישנן מעבדות מחשוב מתקדמות כפי שתואר לעיל, המנוהלות ומתוחזקות בידי מחלקת מחשוב בית ספרית.
כל סטודנט של הפקולטה בעל user פרטי המקנה גישה למחשבי המעבדות וזיכרון לאחסון כמוכן מאפשר שימוש במדפסות ובסורקי בית הספר לצורך לימודי.

הפקולטה למדעי המחשב רואה בפרויקט הגמר זירה מהותית להטמעת החומר הנלמד במהלך התואר, תוך כדי שימת דגש על פרקטיקה. המטרה היא למצות את שיתוף הפעולה המירבי בין תכנית הלימודים לתעשייה. ביצוע פרויקט גמר מכין את הסטודנט לקראת התמודדות אמיתית עם שוק ההיי-טק בפרט והתעשייה בכלל. פרויקט הגמר מקדם רעיון עד לכדי מימוש שהוא פרי הסטודנט או לחילופין מקנה הזדמנות לבצע את פרויקט גמר בשיתוף עם חברות מובילות בתעשיית ההיי-טק.

כניסה לעולם ההייטק חלה לרוב מהשנה השלישית לתואר וההתקדמות בתפקידים נעשית במהרה עם סיום התואר.
בוגרי הפקולטה מוצאים עצמם בתפקידי פיתוח מרכזיים במגוון תחומים:
פיתוח תוכנה (Full Stack), אבטחת מידע (Cyber), פיתוח למכשירים ניידים (Mobile, פיתוח ,Web רובוטיקה, cloud  וMachine learning).
כמו כן, מסלול ערב בפקולטה מאפשר לסטודנטים עובדים ללמוד במקביל, כך שסטודנטים רבים נמצאים בלב התעשייה עוד מתחילת לימודיהם, ולימודים אלו מאפשר להם להתפתח ולהתקדם מקצועית.

בפקולטה למדעי המחשב מסלול ייחודי לסטודנטים אשר מעוניינים לעבוד במקביל ללימודיהם - מסלול לימודי ערב. לתכני הלימוד השפעה ניכרת על קידומם של סטודנטים אלו בתעשייה העילית.
המסלול אורך כשלוש שנים, כך שבכל שנה ישנם שלושה סמסטרים.

הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל מקיימת תכנית מיוחדת ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב במהלך לימודי התיכון,  התכנית נקראת "אקדמיה לפני צבא"= אל"צ. לפרטים נוספים הקליקו כאן.
הסטודנטים בתכנית לומדים מסלול לימודים מלא לתואר ראשון B.Sc. במדעי המחשב, על פי תכנית הלימודים האקדמית של הפקולטה הנפרשת על פני  5 שנים.

פרישת הקורסים לאורך הסמסטרים נעשית תוך התחשבות בלימודי התיכון ובלמידה לבגרויות הנעשית במקביל.

הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל מקיימת תכנית מיוחדת לתואר ראשון במדעי המחשב במהלך השרות הצבאי לבוגרי בסמ"ח, התכנית נקראת "אקדמיה בזמן צבא"=אב"צ.
הסטודנטים בתכנית לומדים מסלול לימודים מלא לתואר ראשון B.Sc. במדעי המחשב, על פי תכנית הלימודים האקדמית של הפקולטה, בניכוי הפטורים להם זכאים על סמך הלימודים בבסמ"ח. תכנית הלימודים לתואר נפרשת על פני  3 שנים כך שבכל שנה ישנם שלושה סמסטרים. הלימודים מתקיימים במתכונת לימודי ערב.

כן, תכנית הלימודים של ביה"ס למדעי המחשב במכללה למינהל הינה מוכרת ומאושרת על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה). לכן, לבוגרינו קיימת האפשרות להגיש מועמדות לתארים המתקדמים באוניברסיטאות בארץ ובחו"ל. 

הפקולטה למדעי המחשב מעמידה מדי שנה מכסת מלגות לסטודנטים מתחילים. המלגות ניתנות למועמדים מצטיינים בעלי סף קבלה גבוה, על-פי קריטריונים שנקבעים מעת לעת על ידי ועדת מלגות ומצטיינים.
את כל הפרטים והטפסים הרלוונטים ניתן למצוא אצל יועצי הלימוד והמלגות.

מועמדים המעוניינים בסיוע כספי יוכלו להיות זכאים להטבה משמעותית, חד פעמית, לאורך התואר בקבלת מימון בגובה 15,000 שקלים ללא ריבית, ללא הצמדה וללא ערבים, בהחזר חודשי של 250 ₪ למשך 5 שנים, וזאת במימון הוצאות הריבית וההצמדה של המסלול האקדמי המכללה למנהל. 

קמפוס המסלול האקדמי המכללה למנהל ממוקם בשד' יצחק רבין 7 במערב העיר ראשון לציון, דקות ספורות בנסיעה מיציאת נתיבי איילון לראשל"צ ומתחנת הרכבת הסמוכה, ומספר מאות מטרים מיציאת כביש 431 לראשל"צ מערב.
מיקומו האסטרטגי של הקמפוס מאפשר להגיע אליו מרוב היישובים בקו באר-שבע ירושלים חדרה בתוך פחות משעה, וכמובן תוך דקות ספורות מערי תל אביב והמרכז.

הרשמה ללימודים נעשית דרך יועצי הלימודים, ועלותה כ 200 ש"ח.
אוטובוסים מהמרכז
תל אביב
אגד>>>
קו 84 מהתחנה המרכזית החדשה ת"א 
קו 84 מהתחנה המרכזית הישנה ת"א 
קו 163 מהתחנה המרכזית החדשה ת"א אל תחנה מרכזית חדשה ראשל"צ
קו 173 ממסוף 2000 ארלוזורוב ת"א
קו 173 מקניון עזריאלי ת"א
דן >>>
קו 129 ממסוף רדינג ת"א
 
ראשון לציון
אגד>>>
קו 84 מהתחנה המרכזית החדשה ראשל"צ
קו 173 מהתחנה המרכזית החדשה ראשל"צ
קו 6 מהתחנה המרכזית החדשה ראשל"צ
קו 17 מהתחנה המרכזית החדשה ראשל"צ
קו 17 מהתחנה המרכזית הישנה ראשל"צ
קו 84 מתחנת רכבת משה דיין
קו 173 מתחנת רכבת משה דיין
קו 6 מתחנת רכבת משה דיין
קו 6 מתחנת רכבת משה דיין
קו 433 מתחנת רכבת ראשונים
קו 204 מתחנת רכבת ראשונים
קו 163 מצומת טמפו-דרך השבעה אל תחנה מרכזית חדשה ראשל"צ
 
 
ירושלים
אגד>>>
קו 431 מהתחנה המרכזית ירושלים
קו 433 מהתחנה המרכזית ירושלים 
 
 
אוטובוסים מהדרום
אגד>>>
קו 204 מהתחנה המרכזית רחובות
קו 433 מהתחנה המרכזית רמלה
קו 204 מהתחנה המרכזית נס ציונה
קו 311 מהתחנה המרכזית אשקלון אל תחנה מרכזית חדשה ראשל"צ
 
קווים>>> 
קו 138 מתחנה מרכזית יהוד
קו 138 מתחנה מרכזית אור יהודה
קו 139 מבית חולים שיבא
קו 139 מתחנה מרכזית אור יהודה
קו 139 מתחנה מרכזית קרית אונו