דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מה כוללת עבודה של יועצים חינוכיים?

מה כוללת עבודתם של היועצים החינוכיים, איזה כלים הם מקבלים במסגרת התואר השני במכללה למינהל על מנת לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר, ולאיזה תחומים נוספים הם יכולים להתפתח?

ליועצים חינוכיים יש תפקיד רגיש וחשוב מאין כמוהו, שחשיבותו רק התעצמה אל מול האתגרים שהציבה (ועוד תציב) מגפת הקורונה. היועצים החינוכיים אחראים על רווחתם הנפשית של התלמידים, ותפקידם, בין השאר, לסייע להם להגיע למיצוי הפוטנציאל שלהם בתחום הלימודי, בתחום החברתי ובתחום הרגשי. כדי לסייע לתלמידים עובדים היועצים החינוכיים עם התלמידים עצמם, עם הוריהם ועם המורים והנהלת בית הספר.

במקביל, היועצים החינוכיים מסייעים גם למורים עצמם, בין אם אלו מורים חדשים, הנזקקים לעזרה בהתאקלמות במערכת חדשה, או מורים ותיקים המתמודדים עם תלמידים עם צרכים מיוחדים ו/או מצוקות קשות שלא מאפשרות להם למצות את הפוטנציאל. במסגרת זו מסייעים היועצים החינוכיים למורים ליצור קשר משמעותי עם התלמידים, וגם להתמודד עם הקשיים שהמורים עצמם חווים באופן אישי.

תחום אחריות נוסף של היועצים החינוכיים הוא לסייע לתלמידים לפתח כישורי חיים להם הם נזקקים בעידן הנוכחי: כיצד להתנהל במרחבים מקוונים, איך להימנע מפגיעה ברשת ועוד. תפקיד היועץ החינוכי לעצב תכניות שיסייעו לתלמידים בהיבטים אלו, ולדאוג כי תכנית זו תיושם במערכת הלימודים. אחריות נוספת של היועץ החינוכי היא יצירת אקלים-חינוכי מיטבי כזה שמצמיח, מגן, ומכיל את התלמידים כולם.

במסגרת לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי של המסלול האקדמי המכללה למינהל, מקבלים הסטודנטים מגוון רחב של כלים המסייעים להם להשתלב בתחום בהצלחה. הקורסים וההתנסות המקצועית (הפרקטיקום), מספקים מענה כולל לצרכים האקדמיים והמקצועיים של הסטודנטים תוך לווי אישי, תמיכה והנחייה של המרצים. הסטודנטים מתמחים בגישה רב מערכתית לייעוץ בבית הספר הכוללת    יעוץ לפרט, התערבות קצרת מועד, ייעוץ והנחייה בקבוצות קטנות, מיומנויות וידע הקשורים למשפחה, ייעוץ מערכתי בתפיסה ארגונית הכוללת התמודדות בעת מצבי לחץ ומשבר בבית הספר ועוד.

לא רק בבתי הספר: משתלבים גם בתחום הייעוץ לפרט

המיומנויות שרוכשים הסטודנטים במהלך התכנית מסייעות להם להשתלב גם בתחומי עשייה נוספים, כמו החינוך הבלתי פורמלי ובתפקידי הדרכה וניהול שונים בארגוני המגזר השלישי.

תחום נוסף בו יכולים הבוגרים להשתלב הוא תחום ייעוץ לפרט. המיומנויות הנרכשות בתואר מאפשרות להם לעבוד באופן פרטני עם תלמידים ומשפחות בנושאים שונים: משברים, דילמות, מעברים, בעיות רגשיות, בעיות משפחתיות ועוד. הבוגרים יכולים להמשיך ללימודי המשך שונים ולפתח קריירה בתחום הייעוץ על מגוון תתי התחומים שהוא כולל.