דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים
יעוץ אונליין, שינויים חברתיים במגדר ומיניות: לצד הקורסים הייחודיים כוללת תכנית התואר השני לייעוץ חינוכי גם פרקטיקום המספק התנסות מעשית מעמיקה

ליועצ/ת החינוכי יש מקום מרכזי במערכת החינוך ובמגוון רחב של מסגרות נוספות, ותפקידו מורכב מהיבטים רבים. על היועץ החינוכי להיות מסוגל לאתר תלמידים המתקשים עם הלימודים, עם המסגרת, בבית - ולסייע להם להתמודד עם קשיים אלו. לצד הסיוע לתלמידים המתקשים, פועל היועץ על מנת לטפח את התלמידים, ולסייע להם להגיע למיצוי היכולות שלהם ולפתח כישורים חיוניים. במקביל, חלק בלתי נפרד מתפקידו של היועץ החינוכי הוא ליווי הצוות החינוכי בשלל ההתמודדויות אותם הוא חווה, ולספק מענה מקצועי גם להורים.

כפועל יוצא, מחייב התפקיד כישורים רבים. תכנית הלימודים לתואר שני בחינוך הנלמדת במסלול האקדמי המכללה למינהל, מכילה מגוון רחב של תחומי ידע החיוניים עבור מי שרוצה להשתלב בתחום.
התכנית שמה דגש על מרכזיותו של תחום החינוך, וחשיבותו לחברה כולה. בהיותה חלק מבית הספר לחינוך של המכללה למינהל, התכנית מקפידה על חיבור בין תיאוריה לפרקטיקה, ומדגישה את חשיבות ההתנסות המעשית.

התכנית כוללת מגוון רחב של קורסים, חלקם ייחודיים לה, ביניהם: ייעוץ אונליין, ייעוץ קצר מועד ומשבר, שינויים חברתיים במגדר ומיניות, ומיקוד נוער בסיכון הנלמד באופן בלעדי במכללה. קורסים אלו נבנו תוך התאמה לדרישות העולות מהשטח, ומתוך ההבנה כי המציאות הדינמית מייצרת צרכים שונים, המחייבים כלים חדשים ומותאמים.
במקביל לקורסים ייחודיים אלו כוללת התכנית מגוון נוסף של קורסים המספקים לסטודנטים את מגוון הכלים להם הם נזקקים על מנת למלא תפקיד חשוב זה, ביניהם: לקויות למידה בראי היועץ, דרכי הריאיון המסייע, פסיכולוגיה התפתחותית של ילדים, פסיכופתולוגיה, הכרת הקריירה ההורית ועוד.

חלק משמעותי בתכנית הוא ההתנסות המעשית - הפרקטיקום. במסגרת הפרקטיקום מתנסים הסטודנטים בעבודת הייעוץ החינוכי במגוון מסגרות, תוך שהם מלווים צוותים חינוכיים בעבודתם. בנוסף כולל הפרקטיקום סדנה המאפשרת עיבוד של תכנים העולים מהעבודה המעשית. הפרקטיקום מתבצע בקבוצות קטנות ואינטימיות המאפשרות תהליך עיבוד משמעותי ופיתוח זהות מקצועית.
הצוות המוביל את התכנית מורכב מאנשי מקצוע בעלי ניסיון מעשי רב- כ-90% מהמרצים בתכנית משמשים כיועצים חינוכיים ומטפלים במסגרות שונות.

הייחודיות של התכנית באה לידי ביטוי גם בקשר בין הסטודנטים למרצים המאפשר ליווי אישי, תמיכה והנחייה צמודה. כמו כן, תכנית התואר השני בייעוץ חינוכי .M.A היא היחידה המאפשרת שילוב של עבודה ולימודים: הלימודים בתכנית מרוכזים ביום אחד בשבוע, והיא פרוסה על פני 6 סמסטרים במשך שנתיים.

ההתמקדות שהתכנית מאפשרת בכלים הנדרשים למילוי התפקיד, לצד ההעמקה הנדרשת במגוון תחומי הייעוץ, והמסורת של איכות ההוראה והסטודנטים מייצרת מסגרת שמרבית בוגריה משתלבים בתחום עם סיום לימודיהם: 94% מבוגרי התכנית שהגישו מועמדויות למשרות ייעוץ - התקבלו לעבודה בתחום.