דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

הורות וקריירה - איך משלבים לימודי תואר שני עם הורות ועבודה?

תכנית התואר השני בייעוץ חינוכי, המתחילה בקיץ והמתנהלת בחלקה בלמידה מרחוק, ומאפשרת ללומדים לשלב עבודה במשרה מלאה

לימודים אקדמיים יכולים להיות מאוד תובעניים. העומס של לימודים ושילוב של עבודה במשרה מלאה הופך לקשה עוד יותר, כאשר מדובר בסטודנטים בוגרים יותר, כאלו שהם כבר בעלי משפחות.

בתכנית התואר השני בייעוץ חינוכי של המסלול האקדמי המכללה למינהל נוקטים בצעדים שונים על מנת לאפשר לסטודנטים להמשיך ולהתפתח בקריירה שלהם, מבלי לפגוע בחייהם האישיים, וכל זאת לצד הלימודים. לתכנית מגיעים, באופן טבעי, סטודנטים בוגרים יותר, בעלי ניסיון מקצועי רלוונטי שהוא אחד מתנאי הקבלה. זהו תואר אטרקטיבי מכיוון שהוא מאפשר לבוגרים להשתלב בשלל תחומים ולא רק בתחום הייעוץ החינוכי: הנחיית הורים, טיפול משפחתי, מגוון תפקידים טיפוליים נוספים (עם ההשלמות הנדרשות).

כיצד יצרו במכללה תכנית שמאפשרת שילוב לימודים, קריירה ומשפחה?

  1. מתחילים בקיץ: כ-80% מהלומדים בתכנית התואר השני בייעוץ חינוכי הם אנשי מערכת החינוך, לכן החליטו במכללה להתחיל את שנת הלימודים בתכנית הספציפית בקיץ. מכיוון שהלימודים מתחילים בחופש הגדול מרבית הסטודנטים פנויים במהלך הסמסטר הראשון מעבודה, מה שמקל עליהם מאוד. בנוסף, מכוון שמדובר בשנתיים רצופות של לימודים, הסטודנטים יכולים במהלך האביב של השנה השנייה להגיש מועמדות לעבודה בתחום, כי בשלב זה של הלימודים הם כבר השלימו 75% מחומר הלימודים הנדרש, מה שמייצר עבורם יתרון לעומת בוגרים של תכניות אחרות שיכולים להגיש מועמדות רק לקראת סוף הקיץ. כתוצאה - 90% מבוגרי התואר של המכללה מתקבלים לעבודה בתחום ויכולים להתחיל לעבוד מיד עם סוף הלימודים, מבלי לפספס שנה.
  2. חלוקה נכונה של שבוע הלימודים: תכנית הלימודים כוללת שני ימי למידה. במהלך הקיץ מדובר בשני ימי למידה מלאים, הכוללים 6 קורסים, ובסמסטר זה מתבצעות מרבית המטלות. בשאר השנה מדובר ביום למידה, ויום בו מתבצעת העבודה המעשית. כך, במהלך שנת הלימודים במערכת החינוך, אשר מרבית הסטודנטים עובדים בה, יש לסטודנטים רק שני קורסים ואת יום העבודה המעשית (הפרקטיקום), כאשר בין החודשים אוקטובר לפברואר הם מחויבים רק לפרקטיקום. החלוקה הזו מורידה משמעותית את הלחץ, ומאפשרת לסטודנטים במהלך הפרקטיקום להשקיע זמן נוסף, מעבר לנדרש, ולהתמקצע עוד יותר.
  3. למידה מרחוק: המעבר ללמידה מרחוק במהלך תקופת הקורונה סייע להפוך את התכנית לפחות עמוסה גם בימים של שגרה. כך, הוחלט לשנות את אופי הלמידה בסמסטר הנלמד בקיץ: אם בעבר היו נדרשים הסטודנטים להגיע לקמפוס ליומיים של למידה, כעת מדובר ביום למידה בקמפוס ויום לימודים נוסף בלמידה מרחוק. מכיוון שלא מעט מהסטודנטים הם גם הורים, המתמודדים עם האתגרים שמייצר החופש הגדול והטיפול בילדים במהלך תקופה זו של השנה - מדובר בהקלה אדירה.