דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים
ההתמחות בייעוץ וניהול משאבי אנוש במסגרת התואר השני במנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל מעניקה לסטודנטים כלים להבנת השפה העסקית

בשנים האחרונות חווה תחום משאבי האנוש שינוי משמעותי, במסגרתו מתמקדים מנהלי משאבי האנוש בניהול ופיתוח עובדים תוך ראייה אסטרטגית, ומנהליו נתפסים יותר ויותר כשותפים עסקיים בארגון. ההתמחות בייעוץ וניהול משאבי אנוש הנלמדת במסגרת תואר שני במנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל, מסייעת למי שרוצים להתקדם לתפקידים ניהוליים בתחום משאבי האנוש, לשלוט בשפה העסקית, להתמצא בתחומים השונים של הפעילות הארגונית ולהבין מהם האתגרים המקצועיים המורכבים עמם מתמודדים המנהלים בארגון.

גב' אורנה גבע, ראש ההתמחות, מסבירה: "אנשי משאבי האנוש בכל הארגונים עובדים באופן צמוד יותר מבעבר עם ההנהלות הבכירות. ההבנה העסקית והשליטה ב'שפה' בה המנהלים הבכירים מדברים היא קריטית. מנהלי משאבי אנוש חייבים להיות מסוגלים להבין, למשל, את האתגרים הכרוכים בפיתוח משאב אנושי דרך המסגרת הפיננסית, השיווקית. מנהל משאבי אנוש שרוצה להיות שותף לתהליכים ניהוליים לא יכול לעשות זאת ללא הבנה של הצד העסקי".

משתלבים בתהליכים אבחוניים בתוך ארגונים

הלימודים בתכנית כוללים את הענקת הכלים הבסיסיים במנהל עסקים. במסגרת זאת לומדים הסטודנטים קורסים במימון, שיווק, מערכות מידע ועוד. במקביל, נחשפים הסטודנטים לקורסים שמספקים העמקה של הידע הנדרש ממנהלי משאבי אנוש. כך, הם לומדים קורסים בנושאים של גיוס ומיון, שכר ותגמולים, למידה והדרכה, הערכת ביצועים וניהול הטאלנט בארגון ועוד. "אנחנו מספקים העמקה במקצוע של ניהול המשאב האנושי בתוך האכסניה של מנהל עסקים, שהיא השפה שמדברת הסביבה בה יעבדו הבוגרים שלנו", אומרת אורנה גבע.

"אנחנו מספקים העמקה במקצוע של ניהול המשאב האנושי בתוך האכסניה של מנהל עסקים, שהיא השפה שמדברת הסביבה בה יעבדו הבוגרים שלנו"
גב' אורנה גבע, ראש ההתמחות

אורנה גבע, ניסיון עשיר בתחום הייעוץ הארגוני בתחום העסקי, מוסיפה כי אחד מהיתרונות המרכזיים של התכנית הוא הפרקטיקום. במסגרת זו מתנסים הסטודנטים בתהליך של אבחון ארגוני ומלווים תהליכים אלו בארגונים. "בפרקטיקום מתאפשר לסטודנטים להתנסות במיומנויות שקשורות לאבחון ארגוני - איך לעשות ראיון אבחוני, איך להתמודד עם התנגדויות, איך לייצר אמון ופתיחות בראיון, איך להכין דו"ח על ממצאי התהליך ועוד. כל זאת תוך ליווי מקצועי צמוד של סגל ההתמחות".
ההתמחות מייצרת לסטודנטים גם הזדמנויות שונות ליצירת קשרים רלוונטיים - הלימודים בתכנית מתבצעים בכיתה קבועה המעודדת יצירת קשרים מקצועיים, בנוסף, הוקמו שתי מסגרות תומכות נטוורקינג: "קהילת HR מובילים את המשאב האנושי" ו"בלוג המחלקה".

 

"קהילת HR מובילים את המשאב האנושי" הוא גוף המנוהל על ידי בוגרים וסטודנטים ובמסגרתו מתקיימים במהלך השנה כנסים מקצועיים סביב סוגיות אקטואליות בשיתוף אנשי מקצוע מובילים בתחום. במפגשי הקהילה לוקחים הסטודנטים חלק פעיל בתכנון ובהצגת הנושאים ומקבלים הזדמנות ליצור קשרים מקצועיים משמעותיים. ב"בלוג המחלקה", בעריכת בוגרת המחלקה, סטודנטים מנצלים את הפלטפורמה העכשווית לכתיבת פוסטים וכתבות, להגדלת החשיפה האישית, למיתוג עצמי וליצירת קשרים.