דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

"reylon", המיזם של לי שריר שעוזר לנשים להרגיש בטוחות

המיזם של לי שריר, בוגרת התואר השני במנהל עסקים, נולד בהאקתון על שם מיכל סלה ז"ל ומסייע לנשים להזעיק עזרה בזמן אמת

האלימות נגד נשים בישראל היא מכת מדינה. נשים רבות חשופות לאלימות פיזית, נפשית וכלכלית מדי יום, כאשר בחלק מהמקרים האלימות הזו אף מסתיימת ברצח.

"Reylon" הוא מיזם שנוצר מתוך הרצון לסייע לנשים הסובלות מאלימות ולאפשר להן להזעיק עזרה בזמן אמת. מייסדת הסטארט אפ, לי שריר, היא בוגרת התואר השני במנהל עסקים, והמיזם נוצר בהאקתון על שם מיכל סלה ז"ל בו השתתפה.

מיכל סלה נרצחה באכזריות על ידי מי שהיה בן זוגה ב-2019. בעקבות הרצח הוקם פורום מיכל סלה הפועל להצלת חיים ומניעת אלימות כלפי נשים באמצעות חדשנות וטכנולוגיה. אחת הדרכים בהן פועל הפורום הוא באמצעות קיום האקתונים בהם מפתחים רעיונות ומיזמים להצלת חיים ומיגור אלימות. עד עתה התקיימו 3 האקתונים, בהם השתתפו מאות יזמים ויזמיות, אנשי טכנולוגיה ומומחים ומומחיות לאלימות במשפחה שניסו למצוא פתרונות טכנולוגיים שונים למניעת אלימות כלפי נשים.

"רציתי לעשות משהו אקטיבי"

שריר השתתפה בהאקתון שנערך לפני שנתיים. "זו הייתה תקופה עם עלייה משמעותית במודעות לגבי כל מה שקשור לאלימות נגד נשים. רציתי לעשות משהו אקטיבי, כי תמיד הייתי פעילה בתחומים של קידום נשים", היא אומרת, "לכן החלטתי להירשם להאקתון".

"Reylon" שנולדה בהאקתון אבל מאז התפתחה משמעותית, היא פלטפורמה שמאפשרת להזעיק עזרה בזמן אמת באמצעות הקול או חיוויים אחרים. האפליקציה שפיתחה החברה, הזמינה בגרסת הבטא שלה להורדה בחנויות האפליקציות השונות, מאפשרת באמצעות מילת קוד, למשל, לבצע פעולות שונות - שליחת הודעות למספר אנשי קשר, שליחת מיקום בזמן אמת, הוצאת שיחות לשלושה אנשים אותם בחרה מראש בעלת האפליקציה, שליחת סרטונים ועוד. "האפליקציה מאפשרת הזעקת עזרה בזמן אמת, באמצעות כל הפונקציות שטלפון חכם יכול לבצע", אומרת שריר, "ובקרוב יתווספו לה שירותים נוספים".

שריר אומרת כי כשהשתתפה בהאקתון לא חשבה שתקים חברה. "הרצון לעשות משהו בער בי, ומשם זה התגלגל. אחרי הזכייה במקום השני בהאקתון, הרגשתי שיש צורך כל כך גדול למה שאנחנו מציעים, ושאני לא יכולה לזרוק את זה לפח".

פורום מיכל סלה המשיך לתמוך במיזם של שריר לאחר ההאקתון, תמיכה הנמשכת עד היום. במסגרת תמיכה זו השתתפה שריר באקסלרטור שהקים הפורום, התומך במיזמים מובילים שהשתתפו בהאקתונים במטרה לסייע להם להתפתח. "באקסלרטור השתתפו מנטורים שונים שהם חלק מתכנית המנטורים של המכללה למינהל", אומרת שריר, "אותנו ליווה תומר צוקר המדהים, שסייע לנו מאוד".

בשנתיים שחלפו צירפה אליה שריר את לוטן חורב המשמש כ-CTO של החברה, והחברה גייסה מענקים מהג'וינט, רשות החדשנות ופורום מיכל סלה. כעת, כאמור, האפליקציה כבר ניתנת להורדה, והחברה פועלת לשלב בה פיצ'רים נוספים.

לסטודנטים וסטודנטיות שחושבים על מסלול דומה כיזמים יש לשריר 2 טיפים עיקריים:

  1. לא כל רעיון חייב להתממש לכדי סטארט אפ: "לא כל מיזם חייב להפוך לסטארט אפ. זה יכול להיות פרויקט קטן, או פרויקט חברתי - לא בהכרח למטרות רווח. יש עסקים שאולי יש סביבם פחות הילה, אבל הרבה פעמים זה יותר חכם ושקול לפעול בצורה הזו".

  2. לא ללכת ישר All in: "אל תכנסו למיזם ישר עם כל הכוח. אפשר לעשות דברים במקביל, להתנסות, לבחון, לעשות מחקר ואז לקבל את ההחלטה. לא קמתי בבוקר עם החלטה שאני מקימה סטארט אפ. עבדתי כשכירה, עשיתי הרבה בדיקות, וכשהגיע העיתוי המתאים - עזבתי את העבודה והקדשתי את כולי לחברה".