דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

השג מרשים בתכנית הבינלאומית היוקרתית MIINT

הצוות של הסטודנטים והסטודנטיות לתואר שני במנהל עסקים זכה בפרס The best audience choice, בתכנית בה משתתפים צוותים מבתי ספר למנהל עסקים המובילים בעולם

קבוצה של סטודנטים וסטודנטיות בתואר שני במנהל עסקים זכתה לאחרונה בפרס The best audience choice בתכנית MIINT היוקרתית.

תכנית MIINT (The MBA Impact Investing Network and Training) היא תכנית בינלאומית, ביוזמת בית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת וורטון וקרן Bridges Impact Foundation. התכנית פועלת כבר 11 שנים ומשתתפים בה בתי הספר המובילים בעולם למנהל עסקים ביניהם – הרווארד, INSEAD, UCLA, אוקספורד, קיימברידג', קורנל ועוד. הפקולטה למנהל עסקים של המכללה למינהל לוקחת חלק בתחרות מזה 3 שנים.
עוד מייצגים את האקדמיה הישראלית בתכנית בתי הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית ושל אוניברסיטת חיפה.

ד"ר מאיה פינגר, מי שמנהלת ומובילה את התכנית במסגרת המכללה, מציינת כי זו תכנית במסגרת לימודי התואר השני במנהל עסקים, הפתוחה בפני סטודנטים וסטודנטיות מכל ההתמחויות. ד"ר פינגר היא חוקרת בתחום המימון ומתמקדת במחקר בתחום מימון בר-קיימא. היא חברת סגל במחלקה למימון וראשת המחלקה ללימודי מתמטיקה וסטטיסטיקה בפקולטה למנהל עסקים.

"מטרת התכנית הבינלאומית לספק לסטודנטים ולסטודנטיות השכלה והתנסות מעשית בתחום השקעות אימפקט", היא אומרת. "השקעות אימפקט אלו הן השקעות שיש להן שורת רווח כפולה ולפעמים משולשת. אלו השקעות שמניבות רווח כלכלי אבל לצדו גם רווח סביבתי ו/או רווח חברתי", היא מסבירה. ד"ר פינגר מדגימה: "למשל, חברת סטארט-אפ שפיתחה פתרון שמאפשר להתאים בצורה מיטבית גידולים לסוג קרקע, זו חברה שיש לה מודל עסקי, והיא יכולה להניב רווחים כלכליים. בנוסף היא תורמת להשגת יעילות במשאבים סביבתיים, ויכולה אף לסייע לאוכלוסיות חלשות רבות בעולם שחקלאות היא עיקר הכנסתן".

להכיר לעומק את עולם השקעות האימפקט

כדי להתקבל לתכנית, עוברים סטודנטים וסטודנטיות המתעניינים בה תהליך מיון ובסופו מתהווים 2-3 צוותים מצומצמים העובדים בהנחייתה הצמודה של ד"ר פינגר במשך שנה שלמה. "במסגרת התכנית, בשלב הראשון שלה, הצוותים צריכים למצוא חברת סטארט-אפ בתחום האימפקט, להכיר אותה לעומק, ולבצע הערכה של הפוטנציאל העסקי והפוטנציאל הסביבתי-חברתי שלה". הקשר של ד"ר פינגר עם תעשיית השקעות האימפקט הישראלית, מסייע לסטודנטים ולסטודנטיות לייצר קשר עם חברות רלוונטיות בתחום, וגם עם קרנות השקעה בעולם האימפקט. "במסגרת העבודה הזו הסטודנטים והסטודנטיות נחשפים לאקו-סיסטם המקומי והגלובלי. החשיפה לקרן השקעות אימפקט מובילה בישראל כמו קרן רוטשילד ובהמשך גם לקרנות גלובליות, מסייעת לסטודנטים ולסטודנטיות ללמוד מה שיקולי המפתח המעורבים בתהליכים של השקעות בעולם הזה".

השלב הסופי של התכנית הוא פרזנטציה שמטרתה לשכנע משקיעים פוטנציאליים להשקיע בחברה. הפרזנטציה מתקיימת בוורטון בפני צוות שופטים הכולל בכירים מקרנות הון סיכון בתחום האימפקט, בכירים מהאקדמיה ובכירים מתעשיית האימפקט. הצוות הזוכה מקבל פרס של 50 אלף דולר. כאמור הצוות שנבחר מהמכללה זכה בפרס The best audience choice, עבור המצגת הטובה ביותר. הצוות שייצג את המכללה בתחרות השנה כלל את הילה כהן, לורין פרץ, דימה דרון ואסף חמד. הצוות הציג את חברת MindsView, החברה מפתחת משקפיים ייחודיים בטכנולוגיית AR, המאפשרים שיפור וייעול של מערכות בריאות, בעיקר במדינות מתפתחות.

ד"ר פינגר מציינת כי בשנה שעברה זכה באותו פרס צוות נוסף מטעם המכללה שכלל את שמעון פקר, נופר זיו, נירית יפרח זאב לייב וטל זלוסמן.

"פרס מרשים ומרגש מכל הבחינות"

"זה פרס מרשים ומרגש מכל הבחינות. הסטודנטים והסטודנטיות שלנו זכו להציג יחד עם סטודנטים וסטודנטיות ממיטב בתי הספר למנהל עסקים בעולם – וזכו בפרס על הפרזנטציה הכי טובה". אומרת ד"ר פינגר.

להשתתפות בתכנית יש יתרונות רבים, מוסיפה ד"ר פינגר. "התכנית מאפשרת להם להיחשף לעולם האימפקט, עולם שלולא התכנית הזו – הם לא היו נחשפים אליו. העולם הזה הולך ונהייה משמעותי יותר ויותר מתוך ההבנה כי התחום הפיננסי והתחום הסביבתי-חברתי צריכים להתקיים יחד. הם מקבלים בתכנית כלים לעשות ניתוחי עומק, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט של האימפקט. בנוסף, הם נחשפים לאקו-סיסטם הבינלאומי והמקומי, זוכים לייצר נטוורקינג עם סטודנטים וסטודנטיות מכל העולם, ומשתתפים בסדנאות העשרה של וורטון בתחום הקריירה, שהן חלק מהתכנית".