דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

הדרך להעצמה מקצועית

תואר שני בלימודי משפחה מספק כלים חשובים גם למי שלכאורה אינם מגיעים מהתחום. מה יפיקו מתואר זה אנשי מקצוע שונים?

לימודי תואר שני פעמים רבות מאפשרים ללומדים להיחשף לתחומי עשייה חדשים. כך, סטודנטים רבים המתלבטים לגבי מסלול לימודי התואר השני לא בהכרח בוחרים את המסלול הנתפס כהמשך ישיר של התואר הראשון שלהם, אלא דווקא מסלולים אחרים שמסייעים להם להעשיר את הידע התיאורטי והמקצועי שלהם בתחומים שמשיקים לתחום עיסוקם או מאפשרים שינוי תעסוקתי.

התכנית ללימודי משפחה מושכת אליה סטודנטים מתחומי עיסוק רבים ומגוונים. מטרת התכנית הייחודית היא לסייע לסטודנטים להרחיב את הידע האקדמי, המחקרי והיישומי בנושא משפחות, והיא מספקת לבוגרים מגוון כלים שיסייעו להם להפוך, בין השאר, ליועצים מומחים המלווים משפחות בהתמודדויות שונות, או ליישם את הנלמד בתפקידים השונים אותם הם ממלאים.

 

כיצד תורמת התכנית לבעלי מקצועות שונים?

  • מדריכי משפחות - התכנית מושכת אנשי מקצוע שנותנים הדרכה למשפחות בתחומים כמו הנקה, שינה, הדרכת הורים והתפתחות. לדברי ד"ר דוד סגל, ראש התכנית, במקרים מסוימים, במהלך הדרכות, עולות סוגיות שמחייבות הבנה מעמיקה של המערכת המשפחתית והדינמיקה שלה. התכנית ללימודי משפחה מרחיבה ומעמיקה את הידע והכלים ההתערבותיים הנדרשים במקרים אלה.
  • עובדים סוציאליים - התכנית מתאימה לעובדים סוציאליים בעלי תואר ראשון אשר רוצים להמשיך ולהתפתח מקצועית ע"י הרחבת הידע, ההבנה והמיומנויות להתערבות.
  • עו"ד ומגשרים - התכנית בעלת תרומה רבה לעו"ד ומגשרים שמטפלים במקרים כמו גירושין, הסדרי ראייה, מאבקים על ירושות ועוד. כאשר פונים לעזרה משפטית סביב סוגיות משפחתיות, לרוב מדובר במקרים רגישים וכואבים מאוד. עורכי דין העוסקים בתחום זה מוצאים עצמם בצמתים רגישים מאוד, הכוללים עוצמות רגשיות מטלטלות. התכנית מציידת בכלים ובידע המאפשרים לאנשי מקצוע מתחום זה להבין את הדינמיקה המשפחתית והזוגית, להתייחס לקשיים הרגשיים העולים, ולהגיב אליהם באופן מקצועי. השינויים שחלים היום במערכת המשפט מציבים בפני מגשרים אתגרים משמעותיים בניהול קונפליקט משפחתי או זוגי. הלימודים בתכנית מאפשרים למגשרים להתמודד עם סוגיות קשות ומורכבות של משפחות ולסייע בידן לנהל את הקונפליקט באופן מיטבי. 
  • מורים וגננות - התכנית בעלת ערך רב למורים, צוותי ניהול ואנשי חינוך ע"י הרחבת הידע והמיומנויות במפגשם עם משימות שונות במערכת החינוך.

 

למי עוד מתאימה התכנית?

בעלי מקצועות רבים נוספים, להם יש ממשק עם משפחות במסגרת עבודתם ביניהם, אחים ואחיות שנדרשים לתת מענה לא רק לחולה אלא גם לבני משפחתו. מנהלי מתנ"סים ורכזים קהילתיים שמספקים שירות לכל בני המשפחה, שהינם בקבוצות גיל שונות. עובדי רווחה במסגרות מוניציפאליות שמתכננים שירותים למשפחות צעירות ומבוגרות. יועצים מקצועיים בתחומים ייעודיים שמטרתם לעזור למשפחות לנהל את עצמן בצורה אחראית כמו כלכלת המשפחה, ייעוץ פנסיוני וכן ספורט ותזונה. אנשים אשר בוחרים לשנות קריירה, ומעוניינים לפתח קריירה בתחום זה, התכנית מאפשרת תשתית משמעותית לפיתוח קריירה שנייה או קריירה נוספת.