דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

שמים את המשפחה במרכז

במסגרת התכנית ללימודי משפחה לתואר שני של המכללה למינהל מקבלים הסטודנטים כלים המסייעים להם להפוך ליועצים למשפחות במגוון תחומים

תחום הייעוץ הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. בתוך התחום הרחב הזה, בולט תחום הייעוץ למשפחות שפותח לראשונה אצלנו, כאשר יותר משפחות נעזרות כיום בייעוץ ממוקד או בייעוץ לטווח ארוך במגוון תהליכים. התכנית לתואר שני בלימודי משפחה הנלמדת בבית הספר למדעי ההתנהגות ופסיכולוגיה במסלול האקדמי המכללה למינהל, מסייעים לסטודנטים להרחיב את הידע האקדמי, המחקרי, והיישומי בנושא משפחות, ומספקת למוסמכות ולמוסמכים מגוון כלים שיסייעו להם.ן להתפתח כיועצים.ות המלווים.ות משפחות בהתמודדויות שונות.

במסגרת התכנית הסטודנטיות והסטודנטים מתנסים בשתי התמחויות: התמחות בתחום הזוגיות בשיטת אימגו בשיתוף ארגון אימגו-ישראל ובהתמחות היסודות האדלריאנים בייעוץ להורים ולמשפחות בשיתוף עם מכון אדלר. במסגרת לימודי ההתמחויות הסטודנטיות והסטודנטים מעמיקים את הידע והמיומנויות בהתערבויות בהקשר של הורים וילדים או בהקשר של זוגיות ויחסים זוגיים.

מתנסים בייעוץ למשפחות במהלך הלימודים

במהלך הלימודים מתנסים הסטודנטים גם בעשייה מעשית במסגרת הפרקטיקום. הפרקטיקום מאפשר אינטגרציה של מודלים, תיאוריות, כלים ומיומנויות מקצועיות שנרכשו במהלך התואר, ויישומם בפועל במסגרת טיפולית מול משפחה על רבדיה וגווניה השונים. הסטודנטים בפרקטיקום, משתתפים בסדנא, מתנסים במודל הייעות על שלביו השונים: אבחון והערכה, מיקוד העבודה הייעוצית וביצוע התערבויות מעצימות. כל שלב מעוגן בתרגול, עיבוד ותובנות. במקביל, מתנסים הסטודנטים בתהליך של הדרכה קבוצתית ופרטנית על ידי אנשי מקצוע מנוסים. התהליך מתבצע בזוגות ומבוצע במתקני העמותות עימם עובדת המכללה, או לחילופין בבית המשפחה. 

בסיום הלימודים, בוגרי התכנית ללימודי ייעוץ משפחתי משתלבים כיועצים במגוון תחומים ובמגוון ארגונים.