דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים
שפות תכנות פופולריות, פרויקטי גמר מעשיים, הזדמנות להשתתף במחקרים וקורסים בעולם היזמות - גם הדברים האלו הם חלק מתכנית התואר הראשון במדעי המחשב של המסלול האקדמי המכללה למינהל

תואר ראשון במדעי המחשב הוא אחד התארים המבוקשים ביותר. אבל כמו דברים רבים - עד שלא מתחילים את התואר לא יודעים במה הלימודים באמת כרוכים. למועמדים ולמועמדות רבים עלולות להיות הנחות שגויות לגבי תכנית הלימודים, הנובעות בעיקר מחוסר ידע ולפעמים אף מדעות קדומות.

עבורם ריכזנו כמה מיתוסים נפוצים על לימודי התואר הראשון במדעי המחשב:

  1. תשפרו את המתמטיקה שלכם: הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב כוללים לימודי מתמטיקה ברמה גבוהה, אבל לא רק. ד"ר שי הורוביץ, מרצה בכיר בפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל, מציין כי תכנית הלימודים במכללה למינהל כוללת את שפות התכנות המובילות בתעשייה החל מהבסיס עם C ו-C++, דרך Java, Scala, C# ועד פייתון ו-Javascript. בנוסף, בהתמחויות השונות הנלמדות במהלך התואר ישנם קורסים בהם לומדים שפות תכנות וספריות יעודיות נוספות הרלוונטיות לכל התמחות. "בוגר שלנו לומד לעבוד עם 6-7 שפות תכנות, לצד כלים רבים נוספים המבוקשים בתעשייה כמו אנגולר, Node.js, React ועוד", מציין ד"ר הורוביץ.
  2. אין נגיעה ב"עולם האמיתי": בתחומים רבים לימודים לתואר ראשון עוסקים בעיקר בחלק התיאורטי של המקצוע, כאשר את הניסיון המקצועי צוברים הבוגרים והבוגרות רק לקראת סיומם, אם הם מצליחים להשתלב בעבודות רלוונטיות, או לאחר התואר. תכנית התואר הראשון במדעי המחשב של המכללה למינהל כוללת התנסויות מעשיות רבות במהלך התואר עצמו - כבר מתחילתו. כך, יכולים הסטודנטים והסטודנטיות להשתתף בהאקתונים בהם נוטלים חלק גופים עסקיים מובילים, עבורם מפתחים הסטודנטים והסטודנטיות פתרונות לבעיות המוצגות על ידם. בנוסף, במהלך התואר יכולים הסטודנטים והסטודנטיות להשתתף בפרויקט ה- Internship, המאפשר להם להתמחות בעבודה בחברות שונות ולצבור ניסיון מקצועי. כמו כן כוללים הלימודים פרויקט גמר מעשי, אותו מקדמים הסטודנטים והסטודנטיות לאורך כל שנת הלימודים האחרונה בתואר. את פרויקט הגמר מציגים הסטודנטים והסטודנטיות בפני פורום של בכירים מתעשיית ההייטק.
  3. השתתפות במחקרים? זה רק בתואר השני: מי שרוצים להעמיק את הידע ולהשתתף במחקרים בתחום הלימוד שלהם, צריכים במרבית המקרים להמשיך ללימודי תואר שני. במכללה למינהל האפשרות הזו פתוחה גם בפני הסטודנטים והסטודנטיות לתואר הראשון. במסגרת התכנית, יכולים סטודנטים וסטודנטיות להשתלב בכתיבת מאמרים אקדמיים, המלווים עם ידי המרצים והמרצות בתכנית, ולקחת חלק פעיל במחקרים המובלים על ידם. לסיים את לימודי התואר הראשון יחד עם פרסום אקדמי בינלאומי זה לא חלום – זו מציאות עבור הסטודנטים בתכנית.
  4. צר עולמי כשורת קוד: מועמדים ומועמדות רבים לתואר ראשון במדעי המחשב משוכנעים כי תכנית הלימודים תכלול רק תכנים הקשורים ישירות לתחום הלימודים עצמו. במכללה למינהל מאמינים כי הבוגרים והבוגרות צריכים לצאת לעולם התעסוקה עם כישורים נוספים, ולכן מציעים לסטודנטים תכנים נוספים מעולם היזמות והעולם העסקי, כאלו שיסייעו להם בעתיד לשווק את עצמם ואת הרעיון שלהם, לבנות תכנית עסקית, לחפש עבודה באופן אפקטיבי ועוד.
  5. איש איש לעצמו (וגם אישה): תואר במדעי המחשב נחשב כתואר תחרותי יחסית, ולכן יכול להיתפס ככזה בו כל אחד לעצמו/עצמה. במכללה למינהל לא נותנים לסטודנטים להתמודד עם הקשיים, במידה וכאלו מתעוררים, לבד. כך, מפעילה המכללה פרויקט חונכות במסגרתו סטודנטים וסטודנטיות משנה ג' מלווים סטודנטים וסטודנטיות בשנה א', על חשבון זמנם הפנוי, ומסייעים להם בתחומים בהם מתגלה קושי. בנוסף, לאורך התואר כולו יכולים הסטודנטים והסטודנטיות להיעזר בסדנאות ותגבורים רבים, מעבר לאילו המוצעים במסגרת תכנית הלימודים.